Lp
|
Rodzaj działania i forma pracy
|
Realizowane cele, efekty podjętych działań
|
Termin realizacji
|
Odpowiedzialni
|
Sposób realizacji
|
1.
|
Kampania wyborcza.
|
- kształtowanie poczucia dumy z przynależności do społeczności szkolnej,
- kształtowanie postawy odpowiedzialności
|
IX
|
opiekunowie SU
|
Zebranie przedwyborcze i powołanie komisji wyborczej,
przeprowadzenie wyborów,
ogłoszenie wyników,
wywieszenie w gablocie informacji o nowym samorządzie, zdjęcia.
|
2.
|
Organizacja pracy SU w nowym roku szkolnym. Opracowanie planu pracy.
|
- kształtowanie postawy społecznej,
- inspirowanie uczniów do działania i pomysłowości
|
IX
|
opiekunowie SU
|
Opracowanie planu pracy z uwzględnieniem programu prof. – wych. szkoły oraz pomysłów zaproponowanych przez społeczność uczniowską i kandydatów do SU,
aktualizacja informacji o działalności Samorządu Uczniowskiego na stronie internetowej szkoły.
|
3.
|
Zagospodarowanie tablicy Samorządu Szkolnego.
|
- przekazanie informacji organizacyjnych całej społeczności szkolnej
|
IX
|
opiekunowie SU
sekcja dekoracyjna
|
Aktualizacja gabloty,
ustne informowanie społeczności szkolnej o akcjach, zadaniach
i projektach.
|
4.
|
„Proponuję, aby w tym roku samorząd uczniowski…” „Giełda pomysłów”- inicjatywy kandydatów dotyczące działalności SU.
|
- inspirowanie uczniów do działania
i pomysłowości
|
IX
|
przewodniczący SU
|
Propozycje pracy SU w nowym rok,
spotkania Rady Samorządu z opiekunami.
|
5.
|
„Sprzątanie świata” - udział w ogólnopolskiej akcji ekologicznej. Wyjazd do Jawornika – sprzątanie
lasu połączone z ogniskiem i pieczeniem kiełbasek (jeśli będzie to możliwe).
|
- kształtowanie postawy ekologicznej,
- uczniowie rozumieją potrzebę utrzymania porządku w swoim otoczeniu
|
IX/X
|
opiekunowie SU
wych. klas VII
|
Akcja ekologiczna,
zdjęcia z akcji.
|
6.
|
Dzień Chłopaka – („Jestem mężczyzną i potrafię się elegancko ubrać”) - prezentacja kreatywnego i ciekawego stroju chłopaka.
|
- kształtuje własną kreatywność
|
IX
|
sekcja dekoracyjna
|
Życzenia dla chłopców w gablocie SU,
Zdjęcia.
|
7.
|
„Zbieraj baterie i telefony” – dołącz do całorocznej zbiórki baterii i zużytych telefonów komórkowych (program ogólnopolski).https://www.zbierajbaterie.pl/aktualnosci/rozpoczynamy-x-edycje-zbieraj-baterie-i-telefony.
|
-rozumie potrzebę segregacji odpadów
i troski o własne środowisko
|
cały rok
|
opiekunowie SU
wych. klas
|
Zbiórka baterii i zużytych telefonów komórkowych.
|
8.
|
Całoroczna zbiórka plastikowych nakrętek
|
-rozumie potrzebę segregacji odpadów
i troski o własne środowisko
|
cały rok
|
opiekunowie SU
wych. klas
|
Zbiórka plastikowych nakrętek.
|
9.
|
Włączenie się w ogólnopolskie akcje: „Góra Grosza”, WOŚP, Pola Nadziei, akcje Caritas w ramach wolontariatu.
|
- rozumie potrzebę niesienia pomocy innym
|
cały rok
|
SU, opiekunowie SU
|
Akcja.
|
10.
|
Szczęśliwy numerek.
|
-podejmowanie działań na rzecz społeczności uczniowskiej
|
cały rok
|
opiekunowie SU
wych. klas
|
Każdego dnia jeden wylosowany przez system uczeń jest niepytany.
|
11.
|
Akcja „Czysta szkoła”- kontrola obuwia.
|
- utrzymanie porządku na terenie szkoły
|
cały rok
|
sekcja porządkowa
|
Kontrola obuwia raz w miesiącu.
|
12.
|
Obchody Dnia Edukacji Narodowej- gazetka okolicznościowa w gablocie, -życzenia dla nauczycieli i seniorów na akademię.
|
-okazuje szacunek osobom starszym,
- potrafi wyrazić swoją wdzięczność
|
X
|
opiekunowie SU
przedstawiciele SU
|
Gazetka okolicznościowa w gablocie, złożenie życzeń Gronu Pedagogicznemu przez przedstawicieli SU.
|
13.
|
III Szkolny Dzień Życzliwości – udział SU
|
-okazywanie szacunku i życzliwości innym, sprawianie przyjemności innym
|
XI
|
przedstawiciele SU
|
W gablocie SU umieszczenie dekoracji/kartki z życzliwymi słowami i pozdrowieniami od SU.
|
14.
|
Złożenie wiązanek i zniczy na grobach żołnierzy i zmarłych nauczycieli.
|
- pamięta o miejscach pamięci narodowej i mogiłach zmarłych
|
XI
|
opiekunowie SU
wych.klas
|
Złożenie wiązanek i zapalenie zniczy
|
15.
|
Zabawa andrzejkowa.
|
- integracja zespołów klasowych,
- zachowanie bezpieczeństwa podczas zabawy
|
XI
|
opiekunowie SU,
wych. klas
|
Dyskoteka.
|
16.
|
Wizyta Świętego Mikołaja i jego załogi w naszej szkole – spotkania z uczniami wszystkich klas.
„I ty możesz zostać Świętym Mikołajem” – przygotowanie symbolicznych upominków i obdarowywanie osób, które lubię i jestem im za coś wdzięczny.
|
- wczuwa się w atmosferę świąt Bożego Narodzenia,
- zna i pielęgnuje tradycje świąteczne,
- kształtuje kreatywność
- potrafi dzielić się z innymi i myśleć o innych osobach
|
XII
|
opiekunowie SU
|
zdjęcia z akcji
|
17.
|
Zbiórka zabawek i słodyczy- współpraca ze szkolnym klubem wolontariatu.
|
-podejmowanie działań na rzecz osób potrzebujących
|
XII
|
SU
|
Zbiórka zabawek i słodyczy
|
18.
|
Dzień Bez Przekleństw
|
- kulturalnie zachowuje się względem innych;
- pielęgnuje kulturę słowa
|
17
XII
|
SU
wych.klas
|
STOP wulgaryzmom – przygotowanie przez uczniów w każdej klasie plakatu z hasłami, jak zapobiegać wulgaryzmom i dlaczego nie powinno się ich stosować; zamieszczenie tego typu haseł w gablocie SU.
|
19.
|
Mój (NIE)Przyjaciel Covid – jak wyobrażasz
sobie postać koronawirusa? (praca
przestrzenna wykonana z surowców wtórnych)
|
|
I
|
|
Zorganizowanie wystawy prac w szkole.
|
20.
|
Zabawa karnawałowa.
|
- integracja społeczności szkolnej,
- potrafi się bawić bezpiecznie
|
7-11 II
|
opiekunowie SU
wych. klas
|
Zabawa karnawałowa
|
21.
|
Nasze talenty- kontynuacja.
|
- prezentuje swoje talenty na forum szkoły
|
cały rok
|
sekcja dekoracyjna
opiekunowie SU
|
Imienna ekspozycja na parawanach talentów uczniowskich
|
22.
|
Walentynki w naszej szkole – poczta Walentynkowa- czerwono – różowy dzień (kupon na dodatkowe niepytanie na dowolnym przedmiocie).
|
- inspirowanie uczniów do działania i pomysłowości,
- zabawa, dobry humor
|
II
|
przewodniczący , zastępca SU
|
Poczta Walentynkowa, kupon,
doręczanie korespondencji walentynkowej przez „szkolnych listonoszy”.
|
23.
|
Dzień Kobiet – dniem sukienki/spódnicy. Kreatywny strój dziewczęcy.
|
- potrafi okazać szacunek dla kobiet
|
III
|
sekcja dekoracyjna
|
Aktualizacja gabloty - gazetka , życzenia dla nauczycielek i małych kobiet.
|
24.
|
Ale wkoło jest wesoło – Eko strój – włączenie się w szkolną akcję.
|
|
III
|
sekcja dekoracyjna
|
Aktualizacja gabloty.
|
25.
|
Tłusty czwartek – pączkowa tradycja.
|
- pielęgnuje tradycje polskie
|
24 II
|
opiekunowie SU
|
Poczęstunek.
|
26.
|
Święta wielkanocne – wystrój gabloty.
|
- zna i pielęgnuje polskie tradycje
|
IV
|
sekcja dekoracyjna
|
Gazetka.
|
27.
|
Szkolna akcja Liczenie Kroków
|
- zachęcanie do pozyskiwania zdrowej energii z aktywności fizycznej
|
cały rok
|
SU, wych.klas
|
Zaprojektowanie i wykonanie plakatu promującego akcję.
|
28.
|
Zginęli w Katyniu – apel w 81. rocznicę zbrodni katyńskiej.
|
- pamięta o ważnych wydarzeniach i rocznicach,
- okazuje szacunek zmarłym
|
IV
|
Anna Para, SU
|
Gazetka –gablota, apel.
|
28.
|
Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.
|
- lubi czytać książki,
- dzieli się swoimi wrażeniami
|
23 IV
|
SU,
wych.klas,
bibliotekarz
|
Plakat zachęcający do przeczytania ulubionej książki.
|
29.
|
Dzień Matki.
|
- pamięta o swojej mamie, potrafi okazać jej wdzięczność
|
V
|
sekcja dekoracyjna,
n-l plastyki,
|
Życzenia w gablocie,
gazetka okolicznościowa.
|
30.
|
Dzień Dziecka- „Ruch to zdrowe – cudze chwalicie, swego nie
znacie” – zorganizowanie wycieczki rowerowej lub pieszej połączonej ze zwiedzaniem ciekawych miejsc w najbliższej okolicy.
|
-pracuje nad sobą, dba o swój rozwój fizyczny, integruje się z klasą, dba o jej dobry wizerunek
|
VI
|
J.Ostręga, M. Pękala, M.
Kubicka, M. Kutrzuba, wych. klas IV – VIII , opiekunowie SU
|
Zdjęcia.
|
31.
|
Podsumowanie całorocznej pracy SU, nagradzanie poszczególnych uczniów, przygotowanie sprawozdania.
|
- kształtowanie poczucia dobrze spełnionego obowiązku,
- wyciągnięcie wniosków na przyszłość
|
VI
|
opiekunowie SU
|
Sprawozdanie.
|
33.
|
Realizacja innych zadań nie ujętych w planie pracy.
|
- umiejętność organizowania życia szkolnego
|
cały rok
|
opiekunowie SU
|
Konkursy i inne.
|
33.
|
Udział SU w zakończeniu roku szkolnego.
|
|
VI
|
przedstawiciele SU
|
Podziękowanie dla Dyrekcji szkoły i Nauczycieli.
|