eKlasa 0b

Zadania

- wykonywanie ćwiczeń doskonalących umiejętność podziału wyrazów na sylaby i głoski,
- wyszukiwanie wyrazów zaczynających się lub kończących się podaną głoską,
- doskonalenie umiejętności pisania poznanych liter-
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kaligrafia-litery/
http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-dla-dzieci-szablony-z-tradycyjna-czcionka/
- próby czytania sylab, wyrazów i krótkich tekstów - https://www.mjakmama24.pl/edukacja/pomoc-w-nauce/nauka-czytania-cwiczenia-aa-UxJM-Ph4h-Ti6b.html,
- doskonalenie umiejętności pisania poznanych cyfr, dodawanie i porównywanie liczb  w zakresie 10 oraz rozwijanie umiejętności matematycznych -
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kaligrafia-cyfry/

http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-cyferek-dla-dzieci-szablony-z-duza-czcionka/
https://eduzabawy.com/karty_pracy/policz-obrazki/
- wykonywanie ćwiczeń doskonalących grafomotorykę-
https://www.kolorowe-obrazki.pl/cwiczenia-grafomotoryczne/
https://www.kolorowe-obrazki.pl/labirynty/
http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/

https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/
- ćwiczenia doskonalące sprawność manualną-
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kolorowanki-dla-dzieci/

Również Telewizja Polska przygotowała dla dzieci i młodzieży produkcje o charakterze edukacyjnym, popularnonaukowym i kulturalnym.

https://vod.tvp.pl/kolekcja/to-sie-nie-nudzi,47078659


23.03.2020r.

- „Zwierzęta na wsi”- poznanie zwierząt, które można spotkać na farmie. Oglądanie filmiku https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&vl=pl.

- Wykonanie karty pracy s. 33: Jak nazywa się potomstwo krowy, konia, świni, kury?
W jakim celu ludzie hodują te zwierzęta? Podział wyrazów krowa, koń, świnia, kura
na sylaby i głoski. Wklejenie w puste pętle pasujących do zwierząt elementów.

- „Mała farma”- wycięcie ze starych gazet zdjęć zwierząt gospodarskich i naklejenie ich
na kartkę papieru, dorysowanie budynków gospodarskich, drzew, trawy itp.

- Zapoznanie z literą „z”: wykonanie karty pracy 30- 31. Wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się na głoskę „z” i kończących się tą głoską. Wydrukowanie i uzupełnienie karty do kaligrafii z literką „z”.

24.03.2020r.

- Zwierzęta egzotyczne- prezentacja https://www.youtube.com/watch?v=uiH3OcmEYDU, podział nazw zwierząt na sylaby i głoski.

- Wykonanie karty pracy s. 34: Co to za miejsce? Jakie zwierzęta można tam zobaczyć? Dlaczego te zwierzęta żyją w zoo? Jak należy zachować się podczas wizyty w zoo?

Wyszukiwanie i zakreślenie ośmiu szczegółów, którymi różnią się obrazki.

- „Lew”- praca plastyczna.

Namalowanie na kartce farbami lwa, pamiętając o zastosowaniu jasnych i ciemnych tonów, potem namalowanie tła. Po wyschnięciu farby wzmacniamy efekt poprawiając czarną kredką kontury lwa, oczy, nos, uszy wąsy.

25.03.2020r.

- Obserwacja drzew rosnących za oknem. Jakie owady są wrogami drzew? W jaki sposób niszczą drzewa? Można oglądnąć film https://www.youtube.com/watch?v=UkuPVxggFy4.

- Wykonanie karty pracy s. 35: nazywanie symboli umieszczonych w kółkach, wymienianie kolejnych pór roku, rysowanie jabłoni po śladzie, dorysowywanie odpowiednich elementów tak, żeby drzewa przedstawiały jabłoń w każdej porze roku.

- Ćwiczenia w rozpoznawaniu liter http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki.

26.03.2020r.

- „Siejemy owies na wielkanocny stół”- założenie przy pomocy rodziców hodowli owsa (lub rzeżuchy) w plastikowym kubeczku lub na talerzyku. Owies siejemy w ziemi, a rzeżuchę na wacie.

-  Zapoznanie z literą „g”: wykonanie kart pracy 36- 37. Wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się na głoskę „g” i kończących się tą głoską. Podział wyrazów”: gawron, globus, garnek, gazeta na sylaby i głoski. Wydrukowanie i uzupełnienie karty do kaligrafii
z literką „g”. Głośne czytanie rodzicom sylab, wyrazów i krótkiego tekstu.

- trening umysłowy http://pisupisu.pl/przedszkole/lato-zima.

27.03.2020r.

- „Obowiązkowy dyżurny”- wykonanie karty pracy s. 38. Ocena zachowania dyżurnego.

- „Słodycze”- wykonanie karty pracy s. 39.

- Nauka piosenki „Zbudź się rzeczko” http://chomikuj.pl/agnieszka_kacperek1/wiosna+i++wielkanoc/Zbud*c5*ba+si*c4*99+rzeczko,506381706.mp3(audio).

- Logiczne zabawy grydladzieci.edu.pl.


Poniedziałek, 30.03.2020r.

 

Temat dnia: Jesteśmy odpowiedzialni

- Narysujcie na kartce sytuację, w której jesteśmy za coś lub za kogoś odpowiedzialni.

- Wykonajcie kartę pracy s. 40: uzupełnij rysunki tak, aby zgadzały się z zapisanym działaniem, policz razem figury geometryczne i wklej wynik dodawania.

- Spróbujcie na zmianę z rodzicem wymieniać kolejne nazwy miesięcy, następnie klaszcząc podzielcie te nazwy na sylaby.

- Wykonajcie kilka ćwiczeń gimnastycznych pod czujnym okiem rodziców. Oto moja propozycja: https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w.

- Poćwiczcie czytanie- przesyłam na pocztę e-mail kilka krótkich tekstów.

 

Wtorek, 31.03.2020r.

Temat dnia: Mierz siły na zamiary

- Posłuchajcie czytanej przez rodziców bajki Wandy Chotomskiej pt. „O rogaliku, który chciał zostać księżycem”: https://www.wydawnictwoliteratura.pl/pub/uploads/fragmenty/Bajki%20z%201001%20dobranocy%201-9.pdf.

Porozmawiajcie z rodzicami na temat marzeń rogalika, a potem opowiedzcie o swoich marzeniach.

- Wykonanie karty pracy s. 41:

1) wklejcie brakujące sylaby, przeczytajcie wyrazy sylabami, klaszcząc w dłonie, spróbujcie jeszcze raz przeczytać wyrazy;

2) odszukajcie w tabelce wyrazy, a potem głośno je odczytajcie.

- Urządźcie przyjęcie dla swoich ulubionych zabawek i ulepcie z plasteliny rogaliki i ciasteczka ozdabiając je według własnego pomysłu.

 

Środa, 01.04.2020r.

Temat dnia: Przedświąteczne przygotowania

- Starannie pokolorujcie obrazek przedstawiający wielkanocnego zajączka:

 https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/zajac-wielkanocny/

 lub narysujcie zajączka z koszyczkiem pisanek.

- Posłuchajcie czytanej przez rodziców bajki Agnieszki Galicy pt. „Bajeczka wielkanocna”:

http://chomikuj.pl/gospoda/Dokumenty/Przedszkole/Utwory+dla+dzieci+poezja+i+proza/Bajki+A.+Galica/Opowiadanie+Bajeczka+wielkanocna+A.+Galicy,411110935.doc

Porozmawiajcie z rodzicami o tym kogo budziło słonko, dlaczego to robiło i w jaki sposób lubicie być budzeni.

- Wykonanie karty pracy s. 42: ozdóbcie pisanki według własnego pomysłu tak, żeby każda z nich była inna.

- Poćwiczcie czytanie.

 

Czwartek, 02.04.2020r.

Temat dnia: Pisanki, kraszanki- sztuka ludowa

- Zobaczcie jak można narysować pisankę: https://www.youtube.com/watch?v=KhHkq52nraU , następnie narysujcie swoją, użyjcie swoich ulubionych kolorów.

- Wykonanie karty pracy s. 43: policz pisanki na półmiskach tego samego koloru, wklej wynik dodawania i połącz je z odpowiednim półmiskiem.

- „Pisanka”- wydzieranka z papieru kolorowego, pisankę można narysować lub wydrukować https://czasdzieci.pl/kolorowanki/id,61b33 kolorowanki_wielkanocne_pisanki,do_druku,65919b.html  i wykleić papierem kolorowym.

-Poćwiczcie dodawanie

https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-zwierzatek-w-zakresie-6_51_209.

 

Piątek, 03.04.2020r.

 Temat dnia: Wielkanoc w Polsce

- Oglądnijcie film: https://www.youtube.com/watch?v=DgjNcFKnY7U

Porozmawiajcie z rodzicami o zwyczajach związanych ze Świętami Wielkanocnymi.

- Wykonanie karty pracy s. 44- 45: odszukajcie, odczytajcie i pokolorujcie litery w szeregu pod obrazkiem.

- Posłuchajcie piosenki i spróbujcie ją zaśpiewać:

http://chomikuj.pl/czipsowa/Muzyka/Piosenki+dla+dzieci/Wieziemy+tu+kogucika,4124633144.mp3(audio)

- Wykonajcie kilka ćwiczeń gimnastycznych pod czujnym okiem rodziców. Oto moja propozycja: https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M


Poniedziałek, 06.04.2020r.

Temat dnia: Wielkanocne stroiki

- Oglądnijcie ilustrację przedstawiającą budowę kwiatu tulipana. Opiszcie jego wygląd. Czy jest on podobny do innych kwiatów?

- Wykonajcie kartę pracy s. 46: uzupełnij obrazki naklejkami i opowiedz o kolejnych etapach hodowli tulipana. Dlaczego dżdżownice są pożyteczne? Odszukaj dżdżownicę na rysunku.

- „Wielkanocna kartka”- oglądnijcie krótki film instruktażowy http://krokotak.com/2018/03/easter-cards-2/  i spróbujcie z papieru kolorowego zrobić kartkę wielkanocną.

- „Dobre i złe maniery”- oglądnijcie film https://www.youtube.com/watch?v=OWsTnxpxxH4 i zastanówcie się czy zawsze pamiętacie o zasadach dobrego zachowania przy stole.

 

Wtorek, 07.04.2020r.

Temat dnia: Śmigus- dyngus na wesoło

- Posłuchajcie piosenki „Śmigus- dyngus” https://www.youtube.com/watch?v=kRWYnZ8dGzA  

Porozmawiajcie z rodzicami na temat tradycji lanego poniedziałku, na czym polega, o czym należy pamiętać aby przestrzegać zasad dobrej zabawy, kultury i bezpieczeństwa.

- Wykonanie karty pracy s. 47: narysujcie po śladzie odpowiednim kolorem elementy symbolizujące Wielkanoc, następnie pokolorujcie obrazek.

- Możecie poćwiczyć pisanie poznanych literek- wydrukować kartę pracy lub napisać w zeszycie w linie.

- Poćwiczcie czytanie- przesyłam na pocztę e-mail krótkie teksty.

 

Środa, 08.04.2020r.

Temat dnia: Pogoda na wiosenne dni

- Zadanie dla chętnych!

Możemy od jutra (czwartek) założyć kalendarz pogody. Pomysł na wykonanie kalendarza podpowie filmik https://www.youtube.com/watch?v=oYYdCSb3pvo

-  Wykonajcie kilka ćwiczeń gimnastycznych pod czujnym okiem rodziców. Oto moja propozycja: https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c

- Wykonanie karty pracy s. 48 i 49:

1) otoczcie pętlami przyrządy służące do pomiaru zjawisk przyrodniczych. Odczytajcie podpisy pod obrazkami,

2) wklejcie przyrządy meteorologiczne i symbole pogody, narysujcie w ramce symbol dzisiejszej pogody.

- Poćwiczcie znajomość pór roku

https://www.matzoo.pl/zerowka/pory-roku_48_332



J.angielski

Proszę w miarę swoich możliwości skorzystać ze strony internetowej learningapps. org. Wybrać opcję przeglądaj aplikację. Wybrać język angielski oraz słownictwo z żywności i wykonywać różne ćwiczenia na poziomie wczesnoszkolnym. W ten sposób możemy powtarzać i utrwalać z dzieckiem poznane słówka z lekcji związane z działem: ”Food”.


Język angielski klasa 0b

środa 01.04.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji

Powtarzamy temat Food – jedzenie. Jeśli macie książki do angielskiego, to otwórzcie na stronie 34. Na dole strony są słówka: cakes – ciastka, sandwiches – kanapki, pizza – pizza, bananas – banany. I’m hungry – Jestem głodny. I like… (pizza) – Lubię… (pizzę). Rodzic zadaje pytania, np. powiedz mi jak jest kanapka po angielsku; dziecko odpowiada

Nagrania do książki są do pobrania na stronie https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl

Trzeba przewinąć stronę w dół, aż pojawi się coś takiego, następnie klikamy na tytuł New Sparks Starter i rozpocznie się pobieranie nagrań:

Nagrania do strony 34 to nr 25 i 26.

Przypominam o korzystaniu ze strony internetowej learningapps.org

Tutaj znajdują się również propozycje ciekawych gier do wydruku:

https://elt.oup.com/parents-hubs-resources/learn_vocabulary?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

czwartek 02.04.2020 lekcja nr 4 według planu lekcji

Utrwalamy słownictwo

Dziecko bierze kartkę i rysuje to co rodzic mu czyta: milk - mleko   

 Cat  - kot;  Green – zielony; cheese – ser; parrot - papuga     white – kolor biały; pencil – ołówek.

Dla chętnych i ambitnych

 Przeczytaj tekst i zakreśl właściwą odpowiedź: a, b lub c.

My name is Laura. This is my classroom. There’s a ruler on my desk and there’s a door behind it. My pencil is on the chair. Today I’m wearing a skirt and a red T-shirt. I like white socks.

  1. There’s a _____ on Laura’s desk.
  2. There’s a _____ behind Laura’s chair.
  3. The _____ is on the chair.
  4. Laura is wearing a _____.
  5. Laura likes white _____.


Religia

Wtorek 31.03

Katecheza 35 Jezusa palmami witamy, wielką radość ogłaszamy.

  1. Proszę odczytać opowiadanie.

Jezus i jego uczniowie byli w drodze do dużego miasta – Jerozolimy. Gdy już byli blisko, Jezus powiedział:

– Tam, w dole, jest wioska. Idźcie, znajdźcie osła i przyprowadźcie go tutaj. Właścicielowi powiedzcie, że teraz osła potrzebuje Jezus, a oddacie go później. Uczniowie zrobili tak, jak polecił im Jezus. Przyprowadzili osła, przykryli jego grzbiet swoimi płaszczami i pomogli wsiąść na niego Jezusowi. Mimo że zwierzęcia jeszcze nigdy nikt nie dosiadał, było spokojne. Wiele osób czekało na Jezusa w Jerozolimie. Radosny tłum witał Go, wymachując ściętymi gałązkami palm. Ludzie rzucali je na drogę, aby przywitać Jezusa jak króla. Wszyscy cieszyli się i wiwatowali, głośno wołając:

– Hosanna! Przybywa Król obiecany przez Boga!

– Niech żyje nasz Król! Niech Bóg błogosławi Jezusa, który przychodzi w Jego imię! Chwała Bogu!

  1. Pytania dla dziecka do opowiadania biblijnego

– Co Jezus polecił zrobić swoim uczniom?

– Jak przyjęli Jezusa ludzie w Jerozolimie?

– Co ludzie wykrzykiwali na cześć Jezusa?

– Dlaczego mieszkańcy Jerozolimy wymachiwali palmami i kładli je na ziemi przed Jezusem?

  1. Proszę otworzyć dziecku puzzle do ułożenia na stronie: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/216681-niedziela-palmowa-dzieci
  2. Wykonujemy ćwiczenie z podręcznika z tego tematu.
  3. Odtwórz piosenke „Jesteś Królem” - https://www.youtube.com/watch?v=eKTvc4u8UW0

Czwartek 02.04

Katecheza 36 Nad życiem Jezusa rozmyślamy, w Wielki Czwartek przy Nim  czuwamy.

  1. Drogi rodzicu, przeczytaj dziecku opowiadanie:

Ostatnia wspólna wieczerza

To był czwartek. Jezus zaprosił swoich dwunastu przyjaciół, aby usiedli z nim do kolacji,czyli wieczerzy. Przed wieczerzą Jezus wziął miskę z wodą i ręcznik. Uklęknął przed apostołami i obmyłim stopy. Piotr nie chciał się na to zgodzić. Lecz Jezus rzekł:

– Jeśli ja czynię wam dobro, także wy powinniście je sobie czynić nawzajem. Chcę, żebyściepomagali sobie. To jest moje przykazanie dla tych, którzy chcą być moimi uczniami. Jezus wziął chleb, podziękował Bogu za niego i połamał go, aby wszyscy mogli wziąć po kawałku.– Ten chleb stanie się teraz moim Ciałem, które za was będzie wydane. Znaczy to, że gdy odejdę do Ojca i tak będziecie mogli się ze mną spotykać. Na znak mojej miłości zostawiam wam swoje Ciało pod postacią chleba. W ten sposób będę z wami zawsze, a wy będziecie to czynić na moją pamiątkę. Potem wziął kielich z winem, podziękował za nie Bogu i podał kielich swoim uczniom. – To jest moja Krew, która zostanie przelana za wasze ocalenie.

Potem Jezus rzekł do swoich przyjaciół: – Przygotowuję się, aby wrócić do Boga, mojego Ojca – rzekł – lecz powrócę. Pewnego dnia przyjdę po was i będziecie z Bogiem na zawsze. Ja zawsze będę was kochał.

  1. Zobacz 2 fragmenty bajki: https://www.youtube.com/watch?v=jK9NeNhxqsc, https://www.youtube.com/watch?v=0nVRJehVy1c
  2. Wykonaj polecenie w podręczniku

 

07.04 Katecheza nr 37

Za drogę krzyżową dziękujemy, dla Ciebie Jezu, żyć pragniemy.

  1. Zobacz film animowany o Męce Pana Jezusa
  2. Wykonaj polecenie w podręczniku.

Katecheza nr 38 (Po świętach)

Grób Jezusa odwiedzamy, na modlitwie przy Nim trwamy.

  1. Przeczytajcie wspólnie opowiadanie:

Kasia i Marek przy grobie Jezusa

Razem z Markiem i z naszymi bliskimi poszliśmy w sobotę przed świętami do kościoła, aby odwiedzić Jezusa i poświęcić pokarmy w koszykach.

Byłam bardzo zdziwiona tym, że w kościele było tyle kwiatów. Za kwiatami ujrzałam grób, w którym leżała figura Jezusa. Zrobiło mi się bardzo smutno.

– Zobacz, Marku – szepnęłam – Jezus, który leży w tym grobie, wygląda jak prawdziwy. Gdy patrzę na Niego, chce mi się płakać.

– Mnie też jest smutno – odpowiedział Marek. W tym momencie z zakrystii wyszedł ksiądz, odmówił modlitwę nad pokarmami w koszykach i pokropił je wodą święconą. Ksiądz poprosił też zebranych ludzi, aby pozostali chwilę

na modlitwie przy grobie Jezusa. Razem z Markiem i naszymi bliskimi klęknęliśmy przy grobie. W swojej modlitwie podziękowałam Jezusowi za to, że umarł dla nas na krzyżu, oraz za Jego miłość. Gdy wyszliśmy z kościoła, tata zobaczył, że jesteśmy smutni, i powiedział: – Wasze miny wskazują na to, że kochacie Jezusa i bardzo przeżywacie Jego śmierć. Nie martwcie się, przecież Jezus zmartwychwstał, a już jutro będziemy się radować, wspominając to wielkie wydarzenie. Potem pożegnaliśmy się z rodziną Marka i życzyliśmy im błogosławionych świąt.

  1. Dziecko odpowiada na pytania:

– Jak czuli się Kasia i Marek, klęcząc przy grobie Jezusa?

– Co dzieci przyniosły do kościoła?

– O co ksiądz poprosił zebranych w kościele ludzi?

– Za co Kasia dziękowała Jezusowi?

– O czym przypomniał dzieciom tata Kasi?

  1. Wykonaj polecenia z podręcznika.


Język angielski

środa 8.04.2020 lekcja nr 3 według planu

Podręcznik str. 44. Na dole strony są słówka związane ze Świętami Wielkanocnymi:

Cake- ciasto, basket – koszyczek , egg - jajko, chick – kurczaczek , Easter card – kartka świąteczna , nest – gniazdo.

Dla chętnych: wykonaj kartkę świąteczną z napisem Happy Easter! (Wesołych Świąt!)



Środa, 15.04.2020r.

 

Temat dnia: Wiosna ptaków

 

- Oglądnijcie film o ptakach, postarajcie się w trakcie filmu dzielić nazwy ptaków na sylaby i przeczytać wyrazy-  https://www.youtube.com/watch?v=vlXQqg1T07s

 

- Wykonajcie kartę pracy s. 50 i 51:

  • przeczytajcie wyrazy zapisane sylabami zgodnie z kierunkiem strzałek, przeczytajcie tekst i narysujcie do niego ilustrację;
  • narysujcie drogę przez labirynt, a zebranych liter odczytajcie hasło.

 

- Posłuchajcie piosenki pt. „Maszeruje wiosna” i spróbujcie ją zaśpiewać-

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

Czwartek, 16.04.2020r.

 

Temat dnia: Wiosenne przebudzenia

 

- Poćwiczcie swoją buzię i język podczas gimnastyki-

https://www.youtube.com/watch?v=j7uD-vnth0Q

 

- Wykonajcie karty pracy 52- 53: dokończcie rozpoczęte wzory, na torbach naklejcie litery, pamiętajcie o pomalowaniu kredkami.

 

- Posłuchajcie czytanego przez rodziców opowiadania pt. „Nikt mnie więcej nie zobaczy”

 i odpowiedzcie na pytania-

http://docs8.chomikuj.pl/325549750,PL,0,0,Nikt-mnie-wi%C4%99cej-nie-zobaczy---W.-Bieriestow.doc

Dlaczego gąsienica ukryła się w kokonie?

Co mogła wtedy czuć?

Z czego i gdzie powstał kokon?

Co mogła pomyśleć, gdy zobaczyła, że jest pięknym motylem?

 

- Pomalujcie kredkami kolorowankę- http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/cykl-zycia-motyla lub narysuj kolejne etapy rozwoju motyla.

 

Piątek, 17.04.2020r.

 

Temat dnia: Pierwsze pąki i kwiaty

 

- Zadanie dla chętnych!

Załóżcie hodowlę fasoli. Przygotujcie słoik, gazę, gumkę recepturkę i 2 nasiona fasoli. Na słoi nałóż gazę zabezpieczając ja gumką przed zsunięciem. Do środka słoika wlej zimna wodę, a na gazie ułóż ziarenka fasoli w taki sposób, by dotykały wody. Pamiętaj aby fasola zawsze dotykała wody.

 

-  Porozmawiajcie z rodzicami na temat zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.

W jaki sposób rośliny budzą się ze snu zimowego?

Co się dzieje z ptakami i innymi zwierzętami?

Jakie są wiosną zjawiska przyrodnicze?

 

- Wykonajcie kartę pracy s. 54: odczytajcie rebusy i wklejcie rozwiązania. Podzielcie powstałe wyrazy na sylaby i głoski.

 

- Wykonajcie z papieru kolorowego wiosenny bukiet

http://krokotak.com/2015/02/spring-bouquet-2/

 

- Poćwiczcie układanie wzorów

https://www.matzoo.pl/zerowka/skopiuj-wzor_49_349

 



Religia

Radości nadszedł czas – Jezus żyje pośród nas.

  1. Lektura opowiadania: „Radosny dzień Kiedy wróciliśmy z kościoła z poświęconymi pokarmami w koszykach, mama powiedziała do Eweliny: 35 – W dzień zmartwychwstania Jezusa, w kościele jest specjalna Msza Święta bardzo wcześnie rano. Jesteś już duża i możesz pójść razem ze mną i tatą. To będzie twój wysiłek dla dobrego Boga. – A ja, czy też mogę pójść? – zapytałem niepewnie mamę. – O tej godzinie będziesz jeszcze spał – odpowiedziała mama. – Mamo, proszę. Na pewno się obudzę, wstanę razem z wami – poprosiłem mamę, a ona się zgodziła. Rano kleiły mi się oczy, ale wstałem od razu, bez marudzenia. Mama pomogła mi się ubrać i razem z rodzicami i Eweliną wyszliśmy z domu. Mimo tak wczesnej pory ulice wcale nie były puste. Szło nimi mnóstwo ludzi i wszyscy podążali w stronę kościoła. – Spójrz mamo, tam idzie Kasia z rodziną – ucieszyłem się. – Rzeczywiście – uśmiechnęła się mama – ona też musiała wcześnie wstać. W kościele było dużo ludzi. Na szczęście ja, Ewelina i Kasia staliśmy blisko ołtarza i wszystko widzieliśmy. Piotrek stał jeszcze bliżej, bo on jest ministrantem. Stał obok księdza i dzwonił dzwonkami. Bardzo mi się to podobało i trochę mu zazdrościłem, ale przecież ja też niedługo będę mógł zostać ministrantem. Potem zadzwoniły dzwony na wieży kościelnej, głośno zagrały organy i wszyscy śpiewaliśmy radosną pieśń. W pewnym momencie wyszliśmy na zewnątrz i obeszliśmy kościół trzy razy, cały czas śpiewając, a kiedy wróciliśmy do kościoła odbyła się uroczysta Msza Święta. Gdy wracaliśmy do domu, zapytałem tatę: – Tato, dlaczego dzisiaj w kościele było tak radośnie? – Dobry Jezus zmartwychwstał. To wielkie i niezwykłe wydarzenie, dlatego dziś w kościele biły dzwony i wesoło śpiewaliśmy. To jest wyrazem naszej radości. Cieszymy się i dlatego obchodzimy to święto w tak uroczysty sposób.”
  2. Lektura fragmentu Piśma świętego:

„(...)o świcie pierwszego dnia tygodnia przyszła Maria Magdalena i druga Maria obejrzeć grób. A oto powstało wielkie trzęsienie ziemi. Albowiem anioł Pański zstąpił z nieba, podszedł, odsunął kamień i usiadł na nim. Postać jego jaśniała jak błyskawica, a szaty jego były białe jak śnieg. Ze strachu przed nim zadrżeli strażnicy i stali się jakby umarli. Anioł zaś przemówił do niewiast: «Wy się nie bójcie! Gdyż wiem, że szukacie Jezusa Ukrzyżowanego. Nie ma Go tu, bo zmartwychwstał, jak powiedział. Chodźcie, zobaczycie miejsce, gdzie leżał. A idźcie szybko i powiedzcie Jego uczniom: Powstał z martwych» (…). Pośpiesznie więc oddaliły się od grobu, z bojaźnią i wielką radością, i biegły oznajmić to jego uczniom. A oto Jezus stanął przed nimi i rzekł: «Witajcie!» One podeszły do Niego, objęły Go za nogi i oddały Mu pokłon. A Jezus rzekł do nich: «Nie bójcie się. Idźcie i oznajmijcie moim braciom: niech idą do Galilei, tam Mnie zobaczą»”.

  1. Wykonaj zadania z podręcznika.

 



Język angielski

środa 15.04.2020 lekcja nr 3 według planu

Jeśli macie podręczniki do j. angielskiego otwórzcie je na str.45. Waszym zadaniem jest: narysować według wzoru szlaczki w koszyczku i pokolorować rysunek.

 

czwartek 16.04.2020 lekcja nr 4 według planu

Otwórzcie książki na str. 28. Na dole strony są słówka związane z Unitem 5 ‘My Animals’:

Cat- kot, bird – ptak , dog - pies, rabbit – królik ,It’s a…./yts e…/ - to jest….

W pobranych już wcześniej nagraniach odszukajcie nagrania nr 21, posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać piosenkę ‘The Animal song’. W zadaniu 5 str. 29 – połącz kropki i powiedz jakie zwierzątko widzisz.



Zajęcia logopedyczne 



Poniedziałek, 20.04.2020r.

 

Temat dnia: Pastelowa wiosna

 

- Oglądnijcie kalendarz pogody, który założyliście i powiedzcie, jakie zjawiska atmosferyczne pojawiły się najczęściej podczas tego tygodnia, czy pogoda była zmienna czy jednolita. Powiedzcie po kolei nazwy dni tygodnia, następnie powtórzcie je wspak. Podzielcie nazwę każdego dnia tygodnia na sylaby i na głoski. Spróbujcie znaleźć samogłoski, o których Wam mówiłam.

 

- Posłuchajcie czytanego przez rodzica wiersza pt. „Ulewa”.