eKlasa 0a

Zadania

- wykonywanie ćwiczeń doskonalących umiejętność podziału wyrazów na sylaby i głoski,
- wyszukiwanie wyrazów zaczynających się lub kończących się podaną głoską,
- doskonalenie umiejętności pisania poznanych liter-
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kaligrafia-litery/
http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-dla-dzieci-szablony-z-tradycyjna-czcionka/
- próby czytania sylab, wyrazów i krótkich tekstów - https://www.mjakmama24.pl/edukacja/pomoc-w-nauce/nauka-czytania-cwiczenia-aa-UxJM-Ph4h-Ti6b.html,
- doskonalenie umiejętności pisania poznanych cyfr, dodawanie i porównywanie liczb  w zakresie 10 oraz rozwijanie umiejętności matematycznych -
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kaligrafia-cyfry/

http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-cyferek-dla-dzieci-szablony-z-duza-czcionka/
https://eduzabawy.com/karty_pracy/policz-obrazki/
- wykonywanie ćwiczeń doskonalących grafomotorykę-
https://www.kolorowe-obrazki.pl/cwiczenia-grafomotoryczne/
https://www.kolorowe-obrazki.pl/labirynty/
http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/

https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/
- ćwiczenia doskonalące sprawność manualną-
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kolorowanki-dla-dzieci/

Również Telewizja Polska przygotowała dla dzieci i młodzieży produkcje o charakterze edukacyjnym, popularnonaukowym i kulturalnym.

https://vod.tvp.pl/kolekcja/to-sie-nie-nudzi,47078659


23.03.2020

"Co słychać na farmie"- poznanie zwierząt, które można spotkać na farmie. Dzieci mogą oglądnąć film https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&vl=pl.

-Proszę porozmawiać z dziećmi na temat: Jakie korzyści czerpie człowiek z hodowli zwierząt w gospodarstwie? Wykonujemy ćwiczenia w kartach pracy s. 33: Jak nazywa się potomstwo krowy, konia, świni, kury?

-Ćwiczymy dzielenie wyrazów (kura, koń, krowa, świnia) na sylaby i głoski.

-Dzieci mogą poznane zwierzęta ulepić z plasteliny lub narysować.

24.03.2020

"Zwierzęta egzotyczne"- oglądanie filmu https://www.youtube.com/watch?v=uiH3OcmEYDU dzielimy nazwy zwierząt egzotycznych na sylaby i głoski.

- Wykonujemy ćwiczenia w kartach pracy s. 34: Co to za miejsce? Jakie zwierzęta można tam zobaczyć? Dlaczego te zwierzęta żyją w zoo? Jak należy zachować się podczas wizyty w zoo?

- „Lew”- praca plastyczna. Dzieci rysują lwa według własnego pomysłu. Następnie wypełniają kontury farbami, zaczynając od położenia tonów ciemnych, a później jaśniejszych. Na końcu malują tło.
Po wyschnięciu farby wzmacniamy efekt poprawiając czarną kredką kontury lwa, oczy, nos, uszy, wąsy.


25.03.2020

"Kornik"- szkodnik drzew. Proszę oglądnąć film https://www.youtube.com/watch?v=UkuPVxggFy4

-"Jabłonka"- ćwiczenia sprawności manualnych z wykorzystaniem kart pracy str.35

- Proszę poćwiczyć czytanie - karty pracy str.70 pierwszy tekst.

26.03.2020

Dzisiaj można założyć hodowlę rzeżuchy (wysiać np. na watę) i obserwować jak rośnie.

- Poznanie zapisu drukowanej i pisanej litery "G" - karty pracy str. 36, 37. Dzielimy na głoski i sylaby wyrazy: gawron, globus, garnek, gazeta. Pisanie po śladzie literki "g" na str. 68, 69. można wydrukować kartę pracy z poznaną literką ze str.http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-dla-dzieci-szablony-z-tradycyjna-czcionka/

-"Przebiśnieg" wydzieranka z kolorowego papieru. Można wydrukować z tej strony http://pl.colorkid.net/kolorowanki-pory-roku/kolorowanki-pory-roku-wiosna/kolorowanka-przebi%C5%9Bniegi i wykleić kolorowym papierem.

27.03.2020

"Obowiązkowy dyżurny" - odpowiedzialne wykonywanie obowiązków - karty pracy str.38

-"Słodycze" - doskonalenie percepcji wzrokowej - karty pracy str.39

-"Moje obowiązki w domu" - proszę porozmawiać z dziećmi na temat: W jakich czynnościach pomagają rodzicom, co robią samodzielnie, czy trudno wypełniać codzienne obowiązki, czy można czerpać z tego przyjemność?
- Uczymy się samodzielnie wiązać buty


30.03.2020

Dodawanie do 10 – karty pracy str.40.

„Miesiące w roku” – proszę oglądnąć film https://youtu.be/mUXa5Hg_QzI, można również  wydrukować materiał ze strony https://www.bajkidoczytania.pl/nazwy-miesiecy-do-druku. Dzielimy nazwy miesięcy na sylaby.

31.03.2020

„Czytamy” – odczytywanie sylab i wyrazów z poznanych liter – karty pracy str. 41

„Rogaliki i ciasteczka” – można ulepić z plasteliny i ozdobić według własnego pomysłu.

1.04.2020

„Bajka wielkanocna” – proszę oglądnąć film https://youtu.be/eCsMFJ2DVBk,

„Święta tuż, tuż” – proszę porozmawiać z dziećmi na temat świąt i tradycji wielkanocnych.

„Barwne pisanki” – karty pracy str. 42



Zajęcia ruchowe

25.03.2020

"Kornik"- szkodnik drzew. Proszę oglądnąć film https://www.youtube.com/watch?v=UkuPVxggFy4

-"Jabłonka"- ćwiczenia sprawności manualnych z wykorzystaniem kart pracy str.35

- Proszę poćwiczyć czytanie - karty pracy str.70 pierwszy tekst.

26.03.2020

Dzisiaj można założyć hodowlę rzeżuchy (wysiać np. na watę) i obserwować jak rośnie.

- Poznanie zapisu drukowanej i pisanej litery "G" - karty pracy str. 36, 37. Dzielimy na głoski i sylaby wyrazy: gawron, globus, garnek, gazeta. Pisanie po śladzie literki "g" na str. 68, 69. można wydrukować kartę pracy z poznaną literką ze str.http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-dla-dzieci-szablony-z-tradycyjna-czcionka/

-"Przebiśnieg" wydzieranka z kolorowego papieru. Można wydrukować z tej strony http://pl.colorkid.net/kolorowanki-pory-roku/kolorowanki-pory-roku-wiosna/kolorowanka-przebi%C5%9Bniegi i wykleić kolorowym papierem.

27.03.2020

"Obowiązkowy dyżurny" - odpowiedzialne wykonywanie obowiązków - karty pracy str.38

-"Słodycze" - doskonalenie percepcji wzrokowej - karty pracy str.39

-"Moje obowiązki w domu" - proszę porozmawiać z dziećmi na temat: W jakich czynnościach pomagają rodzicom, co robią samodzielnie, czy trudno wypełniać codzienne obowiązki, czy można czerpać z tego przyjemność?
- Uczymy się samodzielnie wiązać buty



Język angielski

Poniedziałek 30.03.2020 lekcja nr 4 według planu lekcji

Zaczynamy temat Food – jedzenie. Jeśli macie książki do angielskiego, to otwórzcie na stronie 34. Na dole strony są słówka: cakes – ciastka, sandwiches – kanapki, pizza – pizza, bananas – banany. I’m hungry – Jestem głodny. I like… (pizza) – Lubię… (pizzę).

Nagrania do książki są do pobrania na stronie https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl

Trzeba przewinąć strone w dół, aż pojawi się coś takiego, następnie klikamy na tytuł New Sparks Starter i rozpocznie się pobieranie nagrań:

Nagrania do strony 34 to nr 25 i 26.

Poza tym dzieci w miarę możliwości i w ilości według uznania mogą wykonywać ćwiczenia na stronie internetowej (tu jest temat Food):

https://learningapps.org/index.php?category=3&subcategory=3358&s=

Tutaj znajdują się również propozycje ciekawych gier do wydruku:

https://elt.oup.com/parents-hubs-resources/learn_vocabulary?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

 

Wtorek 31.03.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji

Jeśli macie książki do angielskiego, to otwórzcie na stronie 35. Na rysunku wyszukujemy i liczymy: bananas, sandwiches, pizzas, cakes. Dzieci mogą mówić ich nazwy na głos po angielsku. Można pokolorować rysunek.

Poza tym dzieci w miarę możliwości i w ilości według uznania mogą wykonywać ćwiczenia na stronie internetowej (tu jest temat Food):

https://learningapps.org/index.php?category=3&subcategory=3358&s=

Tutaj znajdują się również propozycje ciekawych gier do wydruku:

https://elt.oup.com/parents-hubs-resources/learn_vocabulary?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub



Religia

Wtorek 31.03

Katecheza 35 Jezusa palmami witamy, wielką radość ogłaszamy.

  1. Proszę odczytać opowiadanie.

Jezus i jego uczniowie byli w drodze do dużego miasta – Jerozolimy. Gdy już byli blisko, Jezus powiedział:

– Tam, w dole, jest wioska. Idźcie, znajdźcie osła i przyprowadźcie go tutaj. Właścicielowi powiedzcie, że teraz osła potrzebuje Jezus, a oddacie go później. Uczniowie zrobili tak, jak polecił im Jezus. Przyprowadzili osła, przykryli jego grzbiet swoimi płaszczami i pomogli wsiąść na niego Jezusowi. Mimo że zwierzęcia jeszcze nigdy nikt nie dosiadał, było spokojne. Wiele osób czekało na Jezusa w Jerozolimie. Radosny tłum witał Go, wymachując ściętymi gałązkami palm. Ludzie rzucali je na drogę, aby przywitać Jezusa jak króla. Wszyscy cieszyli się i wiwatowali, głośno wołając:

– Hosanna! Przybywa Król obiecany przez Boga!

– Niech żyje nasz Król! Niech Bóg błogosławi Jezusa, który przychodzi w Jego imię! Chwała Bogu!

  1. Pytania dla dziecka do opowiadania biblijnego

– Co Jezus polecił zrobić swoim uczniom?

– Jak przyjęli Jezusa ludzie w Jerozolimie?

– Co ludzie wykrzykiwali na cześć Jezusa?

– Dlaczego mieszkańcy Jerozolimy wymachiwali palmami i kładli je na ziemi przed Jezusem?

  1. Proszę otworzyć dziecku puzzle do ułożenia na stronie: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/216681-niedziela-palmowa-dzieci
  2. Wykonujemy ćwiczenie z podręcznika z tego tematu.
  3. Odtwórz piosenke „Jesteś Królem” - https://www.youtube.com/watch?v=eKTvc4u8UW0

Środa 1.04

Katecheza 36 Nad życiem Jezusa rozmyślamy, w Wielki Czwartek przy Nim  czuwamy.

  1. Drogi rodzicu, przeczytaj dziecku opowiadanie:

Ostatnia wspólna wieczerza

To był czwartek. Jezus zaprosił swoich dwunastu przyjaciół, aby usiedli z nim do kolacji,czyli wieczerzy. Przed wieczerzą Jezus wziął miskę z wodą i ręcznik. Uklęknął przed apostołami i obmyłim stopy. Piotr nie chciał się na to zgodzić. Lecz Jezus rzekł:

– Jeśli ja czynię wam dobro, także wy powinniście je sobie czynić nawzajem. Chcę, żebyściepomagali sobie. To jest moje przykazanie dla tych, którzy chcą być moimi uczniami. Jezus wziął chleb, podziękował Bogu za niego i połamał go, aby wszyscy mogli wziąć po kawałku.– Ten chleb stanie się teraz moim Ciałem, które za was będzie wydane. Znaczy to, że gdy odejdę do Ojca i tak będziecie mogli się ze mną spotykać. Na znak mojej miłości zostawiam wam swoje Ciało pod postacią chleba. W ten sposób będę z wami zawsze, a wy będziecie to czynić na moją pamiątkę. Potem wziął kielich z winem, podziękował za nie Bogu i podał kielich swoim uczniom. – To jest moja Krew, która zostanie przelana za wasze ocalenie.

Potem Jezus rzekł do swoich przyjaciół: – Przygotowuję się, aby wrócić do Boga, mojego Ojca – rzekł – lecz powrócę. Pewnego dnia przyjdę po was i będziecie z Bogiem na zawsze. Ja zawsze będę was kochał.

  1. Zobacz 2 fragmenty bajki: https://www.youtube.com/watch?v=jK9NeNhxqsc, https://www.youtube.com/watch?v=0nVRJehVy1c
  2. Wykonaj polecenie w podręczniku

07.04 Katecheza nr 37

Za drogę krzyżową dziękujemy, dla Ciebie Jezu, żyć pragniemy.

  1. Zobacz film animowany o Męce Pana Jezusa
  2. Wykonaj polecenie w podręczniku.

08.04. Katecheza nr 38

Grób Jezusa odwiedzamy, na modlitwie przy Nim trwamy.

  1. Przeczytajcie wspólnie opowiadanie:

Kasia i Marek przy grobie Jezusa

Razem z Markiem i z naszymi bliskimi poszliśmy w sobotę przed świętami do kościoła, aby odwiedzić Jezusa i poświęcić pokarmy w koszykach.

Byłam bardzo zdziwiona tym, że w kościele było tyle kwiatów. Za kwiatami ujrzałam grób, w którym leżała figura Jezusa. Zrobiło mi się bardzo smutno.

– Zobacz, Marku – szepnęłam – Jezus, który leży w tym grobie, wygląda jak prawdziwy. Gdy patrzę na Niego, chce mi się płakać.

– Mnie też jest smutno – odpowiedział Marek. W tym momencie z zakrystii wyszedł ksiądz, odmówił modlitwę nad pokarmami w koszykach i pokropił je wodą święconą. Ksiądz poprosił też zebranych ludzi, aby pozostali chwilę

na modlitwie przy grobie Jezusa. Razem z Markiem i naszymi bliskimi klęknęliśmy przy grobie. W swojej modlitwie podziękowałam Jezusowi za to, że umarł dla nas na krzyżu, oraz za Jego miłość. Gdy wyszliśmy z kościoła, tata zobaczył, że jesteśmy smutni, i powiedział: – Wasze miny wskazują na to, że kochacie Jezusa i bardzo przeżywacie Jego śmierć. Nie martwcie się, przecież Jezus zmartwychwstał, a już jutro będziemy się radować, wspominając to wielkie wydarzenie. Potem pożegnaliśmy się z rodziną Marka i życzyliśmy im błogosławionych świąt.

  1. Dziecko odpowiada na pytania:

– Jak czuli się Kasia i Marek, klęcząc przy grobie Jezusa?

– Co dzieci przyniosły do kościoła?

– O co ksiądz poprosił zebranych w kościele ludzi?

– Za co Kasia dziękowała Jezusowi?

– O czym przypomniał dzieciom tata Kasi?

  1. Wykonaj polecenia z podręcznika.


02.04.2020

-„Pisanki, kraszanki”- proszę oglądnąć filmik -  https://youtu.be/qKY9oeELKn4, narysujcie własną pisankę lub wydrukujcie ze strony https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/zajaczek-i-pisanka/ i wymalujcie.

- Dodawanie w zakresie 10 – karty pracy str.43. Można również poćwiczyć dodawanie w zeszycie w kratkę.

- proszę poćwiczyć czytanie – karty pracy str. 70 (drugi tekst).

03.04.2020

- Aktywne zabawy z Pipi „Rozgrzewka” - https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

- „Wielkanocne zwyczaje”- proszę oglądnąć film -  https://youtu.be/SIyg486T0CY,

- „Znam te litery” – odszukiwanie i odczytywanie poznanych liter – karty pracy str.44 – 45

- nauka piosenki „Wieziemy tu kogucika” - https://youtu.be/F7t-VJGk2WI


Poniedziałek 6.04.2020

- „Tajemnice tulipana”- budowa kwiatu. Proszę oglądnąć fimhttps://youtu.be/0qdG0W7NG7E, wykonujemy ćwiczenia na karcie pracy str. 46.

- „Wielkanocny stroik”- praca plastyczna. Do wykonania stroika można wykorzystać wcześniej posianą rzeżuchę i udekorować dostępnymi materiałami . Przykłady znajdziecie tutaj  https://ladnydom.pl/Ogrody/7,113385,19774208,jadalne-dekoracje-wielkanocne-na-stol.html

- ćwiczymy pisanie – karty pracy str.69

 

Wtorek 7.04.2020

- Można wykonać zajączka  według instrukcji na załączonym  filmiku https://youtu.be/cYSzOuY5_Jg

- „Wielkanocny obrazek”- karty pracy str. 47 – rysujemy po śladzie i kolorujemy obrazek.

- „Śmigus – dyngus” czyli lany poniedziałek. Proszę oglądnąć film https://youtu.be/-dv7uiV91Ek

 

Środa 8.04.2020

- „Kwietniowy kalendarz pogody” zakładamy kalendarz do rejestrowania zjawisk pogodowych. Zróbcie to według instrukcji na filmiku  https://youtu.be/lfD4rY-1Hb8

- „Pomiary pogody” – zapoznajcie się  z przyrządami meteorologicznymi – karty pracy str. 48, a na str.49 przy zdjęciach wklejamy przyrządy meteorologiczne i symbole pogody.

- Poćwiczcie pisanie poznanych literek w zeszycie w linie.



Język angielski 

Poniedziałek 6.04.2020 lekcja nr 4 według planu

W miarę możliwości powtarzamy liczby 1-5 oraz kolory (yellow, red, blue, green).

Jeśli macie podręczniki do j. angielskiego otwórzcie je na str.36. Waszym zadaniem jest: po wysłuchaniu nagrania (nr 27), dorysowanie odpowiedniej ilości świeczek w odpowiednim kolorze na każdym torcie.

Nagranie dostępne jest na stronie https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl

 

Wtorek 7.04.2020 lekcja nr 3 według planu

Otwórzcie książki na str. 44. Na dole strony są słówka związane ze Świętami Wielkanocnymi:

Cake- ciasto, basket – koszyczek , egg - jajko, chick – kurczaczek , card – kartka świąteczna , nest – gniazdo.

W pobranych już wcześniej nagraniach odszukajcie nagrania nr 32, posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać świąteczną piosenkę. 

Dla chętnych: wykonaj kartkę świąteczną z napisem Happy Easter! (Wesołych Świąt!)



Religia

Środa 15.04

Radości nadszedł czas – Jezus żyje pośród nas.

  1. Lektura opowiadania: „Radosny dzień Kiedy wróciliśmy z kościoła z poświęconymi pokarmami w koszykach, mama powiedziała do Eweliny: 35 – W dzień zmartwychwstania Jezusa, w kościele jest specjalna Msza Święta bardzo wcześnie rano. Jesteś już duża i możesz pójść razem ze mną i tatą. To będzie twój wysiłek dla dobrego Boga. – A ja, czy też mogę pójść? – zapytałem niepewnie mamę. – O tej godzinie będziesz jeszcze spał – odpowiedziała mama. – Mamo, proszę. Na pewno się obudzę, wstanę razem z wami – poprosiłem mamę, a ona się zgodziła. Rano kleiły mi się oczy, ale wstałem od razu, bez marudzenia. Mama pomogła mi się ubrać i razem z rodzicami i Eweliną wyszliśmy z domu. Mimo tak wczesnej pory ulice wcale nie były puste. Szło nimi mnóstwo ludzi i wszyscy podążali w stronę kościoła. – Spójrz mamo, tam idzie Kasia z rodziną – ucieszyłem się. – Rzeczywiście – uśmiechnęła się mama – ona też musiała wcześnie wstać. W kościele było dużo ludzi. Na szczęście ja, Ewelina i Kasia staliśmy blisko ołtarza i wszystko widzieliśmy. Piotrek stał jeszcze bliżej, bo on jest ministrantem. Stał obok księdza i dzwonił dzwonkami. Bardzo mi się to podobało i trochę mu zazdrościłem, ale przecież ja też niedługo będę mógł zostać ministrantem. Potem zadzwoniły dzwony na wieży kościelnej, głośno zagrały organy i wszyscy śpiewaliśmy radosną pieśń. W pewnym momencie wyszliśmy na zewnątrz i obeszliśmy kościół trzy razy, cały czas śpiewając, a kiedy wróciliśmy do kościoła odbyła się uroczysta Msza Święta. Gdy wracaliśmy do domu, zapytałem tatę: – Tato, dlaczego dzisiaj w kościele było tak radośnie? – Dobry Jezus zmartwychwstał. To wielkie i niezwykłe wydarzenie, dlatego dziś w kościele biły dzwony i wesoło śpiewaliśmy. To jest wyrazem naszej radości. Cieszymy się i dlatego obchodzimy to święto w tak uroczysty sposób.”
  2. Lektura fragmentu Pisma świętego:„(...)o świcie pierwszego dnia tygodnia przyszła Maria Magdalena i druga Maria obejrzeć grób. A oto powstało wielkie trzęsienie ziemi. Albowiem anioł Pański zstąpił z nieba, podszedł, odsunął kamień i usiadł na nim. Postać jego jaśniała jak błyskawica, a szaty jego były białe jak śnieg. Ze strachu przed nim zadrżeli strażnicy i stali się jakby umarli. Anioł zaś przemówił do niewiast: «Wy się nie bójcie! Gdyż wiem, że szukacie Jezusa Ukrzyżowanego. Nie ma Go tu, bo zmartwychwstał, jak powiedział. Chodźcie, zobaczycie miejsce, gdzie leżał. A idźcie szybko i powiedzcie Jego uczniom: Powstał z martwych» (…). Pośpiesznie więc oddaliły się od grobu, z bojaźnią i wielką radością, i biegły oznajmić to jego uczniom. A oto Jezus stanął przed nimi i rzekł: «Witajcie!» One podeszły do Niego, objęły Go za nogi i oddały Mu pokłon. A Jezus rzekł do nich: «Nie bójcie się. Idźcie i oznajmijcie moim braciom: niech idą do Galilei, tam Mnie zobaczą»”.
  1. Wykonaj zadania z podręcznika.


Środa 15.04.2020

- „Powroty ptaków”- oglądanie albumów z ptakami. Zwrócenie uwagi na ptaki, które powracają po zimie (bocian, jaskółka, skowronek).

- Odczytywanie sylab, wyrazów i zdań – karty pracy str. 50

- Na str. 51 rysujemy drogę przez labirynt, a z zebranych liter układamy hasło.

 

Czwartek 16.04.2020

- „Wiosenne przebudzenie”- proszę oglądnąć filmik; https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY,

- Ćwiczenia w zakresie tworzenia regularnych wzorów – karty pracy str. 52 – 53

- Ćwiczymy w zeszytach w linie pisanie literek.

 

Piątek 17.04.2020

- Kiełkowanie roślin – proszę oglądnąć filmik; https://youtu.be/JGNkJp3hqmA,

- Czytanie rebusów wyrazowo – obrazkowych - karty pracy str.54

- Porównywanie liczb do 10 - https://szaloneliczby.pl/porownywanie-liczb-do-10/.



 Zajęcia logopedyczne

 



Język angielski 

Poniedziałek 20.04.2020r. lekcja nr 4 według planu

W miarę możliwości powtarzamy nazwy pożywienia: cakes, sandwiches, pizza, bananas.

Jeśli macie podręczniki do j. angielskiego otwórzcie je na str. 37. Waszym zadaniem jest narysowanie w każdym koszu wybranych produktów spożywczych, które znajdują się w sklepie Doty. Następnie powiedzcie ile tych produktów w koszykach jest, np. 4 bananas.

 

Wtorek 21.04.2020 lekcja nr 3 według planu

Powtarzamy poznane nazwy pożywienia: cakes, sandwiches, pizza, bananas.

Dzieci w miarę możliwości i w ilości według uznania mogą wykonywać zadania związane z jedzeniem na stronie internetowej:

https://learningapps.org/index.php?category=3&subcategory=3358&s=   

lub

https://www.eslgamesplus.com/fun-games/



Poniedziałek 20.04.2020

- Uczymy się dni tygodnia – na podstawie filmiku https://youtu.be/UzTuxynD6y8,

- Proszę przeczytać wiersz „Świat deszczem malowany”

Ptak się kuli pośród liści,

Mokną drzewa, mokną krzewy,

A ja biegnę przez  kałuże,

A ja biegnę wśród ulewy…

Drży na deszczu pączek róży,

Mokną grusze i jabłonie,

A ja biegnę przez kałuże,

Krople deszczu łapię w dłonie…

Kiście bzu zwiesiły głowy,

Mokra ziemia pachnie deszczem,

A ja krzyczę prosto w chmury:

Padaj deszczu! Padaj jeszcze!

Po wysłuchaniu wiersza proszę odpowiedzieć na pytania: Jak wygląda świat, kiedy pada deszcz? W jaki nastrój wprowadza was deszczowa pogoda? Oglądnijcie film „Jak powstaje tęcza” https://youtu.be/qigLVHVd5j0  i namalujcie tęczę farbami na kartce.

- Oglądnijcie ilustrację w kartach pracy „Jezioro wiosną”, uzupełnijcie ją naklejkami. Wymieńcie zwierzęta żyjące w wodzie i w pobliżu wody. Podzielcie nazwy zwierząt  na sylaby.

- Spacer bociana – ćwiczenie uwagi na karcie pracy str. 55

Wtorek 21.04.2020

- Przeciwieństwa (długi – krótki, cały – rozbity, dzień – noc, gorące – zimne, chudy – gruby, pełna – pusta) – ćwiczenie logicznego myślenia – karty pracy str. 56.

- Recykling – karty pracy str. 57– oglądnijcie film https://youtu.be/KncImAMfo-Q

- Nauczcie się czytać na czwartek tekst na str. 71 (pierwszy).

Środa 22.04.2020

- Czytamy – utrwalenie poznanych liter, czytanie prostych tekstów – karty pracy str.58, 59

- Nowoczesne oświetlenie – oglądanie lamp i żyrandoli wykonanych  z materiałów recyklingowych, projektowanie żyrandola – karty pracy str. 60

 



Religia

21.04 Wtorek

Dobry Jezus żyje z nami, we wspólnocie Go spotykamy.

  1. Posłuchaj piosenki i zatańcz: https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI
  2. Pismo święte mówi:

- „Oto jestem z wami po wszystkie dni, aż do skończenia świata”.

- „Bo gdzie są dwaj albo trzej zebrani w imię moje, tam jestem pośród nich”.

Pomyśł, gdzie możymy spotkać Jezusa?

Kiedy gromadzimy się w imię Jezusa?

  1. Przeczytaj opowiadanie :

Pytanie Marka

Pani na katechezie powiedziała nam, że zmartwychwstały Jezus jest zawsze obecny pośród nas. Rozejrzałam się dookoła i bardzo się zdziwiłam, bo nigdzie Go nie widziałam. Zapytałam Marka:

– Marek, czy widzisz tu Jezusa?

– Nie – odpowiedział Marek – zapytam panią katechetkę, gdzie ona Go widzi – i podniósł rękę do góry.

– Słucham, Marku – powiedziała pani.

– Proszę pani, jak Jezus może być obecny wśród nas, skoro Go nie widzimy?

Gdy usłyszeliśmy pytanie Marka, wszyscy czekaliśmy z niecierpliwością na odpowiedź pani.

– Drogie dzieci – powiedziała pani katechetka z uśmiechem – to, że nie widzimy Jezusa, nie oznacza, że Go tu nie ma. Przecież On jest obecny wśród nas, gdy się modlimy, gdy uczymy się o Nim oraz śpiewamy religijne piosenki. Jezus powiedział, że gdy Jego uczniowie są razem, On jest pośród nich. My jesteśmy uczniami Jezusa i zebraliśmy się razem na katechezie, aby Go wychwalać i poznawać. Jezus jest wśród nas, kiedy spotykamy się w Jego imię. Jezus mieszka

w nas, w naszych rodzicach, przyjaciołach, nauczycielach. Mieszka w każdym człowieku. Jest z nami w każdym miejscu i w każdym czasie.

  1. Pytania do opowiadania

– Czego Kasia nie zrozumiała z wypowiedzi pani?

– O co Marek zapytał panią katechetkę?

– Co odpowiedziała dzieciom pani?

  1. Praca z podręcznikiem.

 

22.04 środa

Kiedy w Kościele się zbieramy, to słów Jezusa słuchamy.

  1. Zabawa „Nie wiedzę a słyszę”. Każ zamknąć dziecku oczy i naśladuj albo włącz z komputera różne odgłosy, aby dziecko je poznało – celem tego jest uświadomienie, że nie musimy kogoś widzieć, aby go usłyszeć.
  2. Zobacz w internecie zdjęcia księdza czytającego Ewangelię: https://www.google.com/search?q=liturgia+s%C5%82owa&sxsrf=ALeKk01mLKEW-00M5WnJFPnd3iuEjEcH3Q:1587126269916&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiIrKCMuu_oAhXPsaQKHVZ6DBcQ_AUoAXoECBIQAw&biw=1366&bih=657#imgrc=-CVaF-h5KBVjXM&imgdii=pMcvRXjntrZE0M
  3. Wytłumacz czym jest księga z której czyta, co tam jest napisane – kto do nas w niej mówi – Pan Jezus, którego nie widzimy.
  4. Praca z podręcznikiem – wykonaj polecenia do tego tematu.

 



Zajęcia ruchowe 

Aktywne zabawy ruchowe z Pipi i Myszką Minnie - https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M



Czwartek 23.04.2020

- „Jak robić zakupy?”- porozmawiajcie z rodzicami, jak należy się przygotować do zakupów i jak się zachowywać w sklepie. Sformułowanie ogólnych zasad: nie ulegamy reklamom, kupujemy przedmioty i artykuły, które potrzebujemy, pamiętamy o zwrotach grzecznościowych, spokojnie czekamy w kolejce, przepuszczamy w kolejce osoby starsze, niepełnosprawne.

- Doskonalenie umiejętności dodawania – karty pracy str. 61

- Nauczcie się śpiewać piosenkę „Kocham świat” – tekst tutaj https://www.tekstowo.pl/piosenka,anna_drogowska,kocham_swiat.html, a posłuchać możecie tutaj https://youtu.be/9H5WrS3o9Ac

 

Piątek 24.04.2020

- Przeczytajcie wiersz

- Pan prelegent drzwi otwiera.

Będzie lekcja o manierach.

– Co to znaczy? Zaraz powiem.

Ten kto nie wie, to się dowie.

– Ktoś samochód w rzece myje,

ktoś motorem w lesie wyje,

ktoś cichaczem bez hałasu,

gruz wyrzuca w głębi lasu,

śmieci ktoś nie segreguje,

ktoś powietrze wokół truje,

ktoś na skwerach zrywa kwiaty,

ktoś szkło rzuca na rabaty,

dzikie plaże ktoś zaśmieca,

ktoś plastiki pcha do pieca,

ktoś za głośno radio włącza,

ktoś lamp w domu nie wyłącza,

ktoś do wody wpuszcza ścieki,

ktoś wyrzuca złom do rzeki,

ktoś na dzikie wysypiska

wielkie torby śmieci wciska,

puszki w krzakach ktoś zostawia

i ktoś kranu nie naprawia.

 – Wymieniłem, jak widzicie,

sprawy małe oraz tycie,

ale wszystkie takie KTOSIE

mają naszą ZIEMIĘ w nosie

a do tego im się kłania

brak DOBREGO WYCHOWANIA.

Więc się uczmy dobrych manier,

chwalmy dobre wychowanie

tak, by Ziemi ciut ulżyło

i by wszystkim było miło.

Kto maniery dobre ma,

ten o środowisko dba.

 

- Odpowiedzcie na pytania: O czym była prelekcja? Jakie zachowania Ktosiów niszczą Ziemię? Co pomaga w segregacji odpadów?

- Utrwalamy poznane litery – karty pracy str.62

 

Zajęcia ruchowe:

 Aktywne zabawy ruchowe z Pipi i Scooby  - https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c



 Język angielski

Klasa 0A

Poniedziałek 27.04. 2020 lekcja nr 4 według planu

Na kartce narysujcie koszyczek, a w koszyczku to co chcielibyście zabrać ze sobą na piknik. Następnie powiedzcie rodzicom, co znajduje się w waszym koszyku, np. six bananas.

W miarę możliwości poćwiczcie poznane słówka na str. https://learningapps.org./index.php?category=3&s=

 

Wtorek 28.04.2020 lekcja nr 3 według planu

Otwórzcie podręczniki do j. angielskiego na str. 38 i wykonajcie zad. 8. Powiedzcie rodzicom, jakie produkty znajdują się na obrazku.



Poniedziałek 27.04.2020

- „List do Ziemi” przeczytajcie tekst i porozmawiajcie o tym co możecie zrobić dla kawałka Ziemi wokół siebie.

Droga Ziemio!
Na samym początku mojego listu,chciałbym Ci bardzo podziękować za to,że jesteś, że jest tyle jezior,lasów, parków i wiele innych miejsc ,bez których ludzie i zwierzęta nie mogliby żyć.
Wiem jak trudno pogodzić Ci się z tym,że ludzie Cię nie szanują.Nasze społeczeństwo, niestety zanieczyszcza Ziemię.Ale przecież w ten sposób niszczymy nie tylko Ciebie,lecz także siebie.Na pewno jesteś na nas wszystkich zła. Postaramy się,aby było lepiej.W Polsce organizowany jest co roku "Dzień Ziemi".Uczniowie wszystkich szkół sprzątają swoje miejscowości.Każdy stara się,żeby posprzątać jak najlepiej swoje otoczenie.Segregujemy także śmieci.Na podwórkach ustawione są pojemniki oznaczone trzema kolorami. Jest to wielki krok aby dbać o naszą Ziemię.Mam nadzieję,ze uda nam się,abyś była z nas zadowolona.Ja na pewno postaram się z całych moich sił!

- Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy str. 63

- Oglądnijcie film „W kontakcie z naturą”- https://youtu.be/zleExE18fqQ


Wtorek 28.04.2020

Proszę zmienić karty pracy na część 4

- Kraków dawna stolica Polski – oglądnijcie film https://youtu.be/Swd3OsoYRIw, poproście rodziców, żeby pokazali Wam Kraków na mapie.

- „Smok Wawelski”- oglądnijcie film: https://youtu.be/7Q_ejE0QTtg i odpowiedzcie na pytania: Dlaczego mieszkańcy chcieli pozbyć się smoka? W jaki sposób szewczyk pokonał smoka? Co dostał w nagrodę? Wykonajcie ćwiczenie w karcie pracy str. 3


Środa 29.04.2020

- „Krakowskie precle i obwarzanki” – lepienie z plasteliny

- Posłuchajcie legendy „Kwiat paproci” - https://youtu.be/KaqawXi881M. Zastanówcie się, czy Jacek postąpił dobrze i co zrobilibyście na jego miejscu?

- Poznajemy literkę „Ł” – karty pracy str. 4 – 5 oraz str. 68. Napiszcie literkę w zeszycie w linie.


28.04 Wtorek

Jezus ze mną spotkać się chce, do swego stołu zaprasza mnie.

  1. Wstęp:

- Kto spotyka się przy stole?

– Co robią ludzie, którzy siedzą razem przy stole?

– Dlaczego ludzie spotykają się przy stole?

Ludzie, którzy się kochają, spotykają się przy stole, aby wspólnie spożywaćposiłek. Chcą dzielićsię tym, co mają, ze swoją rodziną, przyjaciółmi, bliskimi. Kiedy mamy swoje urodziny lub imieniny, zapraszamy rodzinę i przyjaciół. Przygotowujemy im coś specjalnego do zjedzenia. Chcemy, aby niebyli głodni, ale cieszyli się razem z nami.

  1. Opowiadanie: Uroczysty dzieñ Pierwszej Komunii Świętej

W naszym domu od rana wszyscy byli poruszeni. Dzień ten był bardzo uroczysty, ponieważmój brat Piotrek miał przystąpić po raz pierwszy do Komunii Świętej. Mama zaprosiła wszystkich do posiłku. Usiedliśmy razem do śniadania przy dużym stole: mama, tata, babcia Marysia, oczywiście Piotrek, ja i moja mała siostra Ola. Tata powiedział:

– Pomódlmy się – i rozpoczął modlitwę. – Pobłogosław dobry Boże nas i ten posiłek, naucz nas dzielić się chlebem i miłością ze wszystkimi. – Amen – odpowiedzieliśmy wszyscy. Gdy jedliśmy śniadanie, wszyscy starali się być dla siebie mili, a zwłaszcza Piotrek pomagałinnym jak mógł. Chciał nawet nakarmić małą Olę.Potem ubraliśmy się odświętnie, a Piotrek założył biały, długi strój, który nazywa się alba. – Mamo – powiedziałam – Piotrek wygląda tak, jakby miał białą szatę, którą Ola dostała na chrzcie. – Tak Kasiu, bo wyznał Jezusowi swoje złe czyny i ma czyste serce. On przyjmie dziś Ciało Jezusa pod postacią białej hostii. Gdy wszyscy byli już gotowi, pojechaliśmy do kościoła. Było tam wiele dzieci ubranych w białe stroje. Wszystko było bardzo uroczyste. Ksiądz mówił, że tak jak chleb leży na stole w domu, aby go zjeść i posilić się, tak Jezus pod postacią chleba leży na stole ołtarza, aby przyjąć Go w Komunii Świętej. i mieć siłę dobrze żyć. Zapamiętałam też bardzo ważne słowa Jezusa, które ksiądz wypowiada w czasie Mszy Świętej: „Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje”.

  1. Pytania do opowiadania

– Jaki szczególny dzień przeżywała rodzina Kasi?

– Kogo mama zaprosiła do śniadania?

– Jak członkowie rodziny Kasi zachowywali się przy stole?

– W co był ubrany Piotrek?

– Kogo przyjął Piotrek pod postacią białej hostii?

– Jak ksiądz nazwał ołtarz?

– Jakie słowa Jezusa zapamiętała Kasia?

  1. Pogadanka

Podobnie jak ja zaprosiłem Was do stołu, a mama Kasi zaprosiła całą rodzinę, tak dobry Jezus zaprasza nas do swojego stołu i mówi do nas: „Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje”. Dobry Jezus tak bardzo nas kocha, że dzieli z nami chleb, abyśmy już nie byli głodni. Jezus pragnie, abyśmy jedząc Jego chleb, byli coraz lepsi, szczęśliwi i radośni. Aby być bliżej nas, Jezus, zamieszkał w białym chlebie. Ten chleb nazywany jest hostią. Ludzie wierzący w Jezusa słyszą Jego zaproszenie, dlatego przychodzą do kościoła i przyjmują Jego Ciało, pod postacią białej hostii. Ksiądz podaje ludziom Jezusa ukrytego w okrągłym, białym opłatku. Jezus przez ręce księdza przychodzi do nich, spotyka się z nimi, łączy się z nimi. W ten sposób obdarowuje ich swoją największąmiłością, radością i szczęściem. To spotkanie nazywamy Komunią Świętą. Wy też kiedyś przyjmiecie Ciało Jezusa i przystąpicie do Komunii Świętej. Kto chce się dobrze przygotować do takiego spotkania z dobrym Jezusem, musi Go najpierw poznawaćna katechezie, spotykać się z Nim na modlitwie w domu, przychodzić do Niego w każdą niedzielędo kościoła i słuchać z uwagą Jego słów, które mówi do nas przez księdza.

  1. Wykonaj polecenia w podręczniku.

29.04 Środa

Dobry Jezu, Ciebie kocham, miłosierdziu Twemu ufam

1.      Oglądnij film: Św. Faustyna - z serii "Aureola - od Stanisława do Karola"

https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ

  1. Wykonaj polecenia w podręczniku

Czwartek 30.04.2020

- „Z Krakowa do Warszawy” – oglądanie mapy Polski, prezentacja o Warszawie

- „Dawna Warszawa i jej pojazdy” – wklejanie brakujących części – karty pracy str. 6

- „Legenda o Złotej Kaczce” – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat legendy

- „Złota kaczka” – wykonanie ilustracji



Poniedziałek 4.05.2020

- „Zamki w Polsce” – oglądnijcie film https://youtu.be/tYFtz0Go7NI i porozmawiajcie z rodzicami o charakterystycznych cechach zamku: elementy obronne – fosa, most zwodzony, wieże wartownicze, otwory strzelnicze; usytuowanie – w miejscach trudno dostępnych, na wzgórzu, wśród lasów; wielkość – przeważnie potężne, duże z wieloma pomieszczeniami.

- „Zamek” – zabawa dydaktyczna utrwalająca znajomość figur geometrycznych – karty pracy str.7. Poznanie nowej figury trapez - https://miastodzieci.pl/kolorowanki/trapez/

- Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem http://bystredziecko.pl/kolorowanki-z-figur-geometrycznych-biwak/.

 

Wtorek 5.05.2020

- Posłuchajcie „Legendy o warszawskiej Syrence” - https://youtu.be/lI9NAm4EvwE i porozmawiajcie na jej temat

- Odszukajcie różnice pomiędzy obrazkami – karty pracy str.8

- Pokolorujcie Syrenkę http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/ariel-z-malej-syrenki.

 

Środa 6.05.2020

- Posłuchajcie wiersza „Nocne strachy”

Jest już późno, środek nocy.

Leżę w łóżku, na mnie kocyk,

na poduszce głowa leży,

a na głowie włos się jeży.

Bo wokoło jakieś dźwięki,

odgłos kroków, dziwne brzdęki,

mysz chrobocze, zegar tyka –

dość upiorna to muzyka.

Muszę znaleźć jakiś sposób,

by się pozbyć tych odgłosów.

Jeszcze chwila do namysłu –

w końcu nie brak mi pomysłów.

Hm… nie zrobię z siebie tchórza,

co tam strach, lęki, burza…

Wolę sobie smacznie spać,

zamiast się tak strasznie bać.

- porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza np. Jakie dźwięki słyszał bohater wiersza? Dlaczego w nocy się boimy? Czy ktoś miał kiedyś straszny sen? Jaki? Co wtedy zrobił?

- Złe duchy czy dobre duszki – ćwiczenia na karcie pracy str. 9. Rozpoznawanie samopoczucia na podstawie mimiki.

- Spróbujcie opowiedzieć swój najpiękniejszy sen. Można np. wykonać do niego ilustrację.

 

Czwartek 7.05.2020

- Głoska „l” w nagłosie, wygłosie i śródgłosie – ćwiczenia w czytaniu

- Prawda czy nieprawda – zabawa utrwalająca wymowę literki „r”

- „Ł” na końcu i na początku – ćwiczenia w grupowaniu wyrazów z literką „ł”

- „Zamek księżniczki” – ćwiczenia graficzne na karcie pracy str. 10. Rysujemy zamek po śladzie. Dorysowujemy brakujące dachówki i cegły.

 

Piątek 8.05.2020

- Poznanie literki „F” – karty pracy str. 11, 12.

- Proszę napisać literkę „f” w kartach pracy na str.68 oraz w zeszycie w linie. Można wydrukować ze stronyhttp://bystredziecko.pl/f-nauka-pisania-dla-dzieci/ i poćwiczyć pisanie.

 

RELIGIA 

5.06 Wtorek

Jezus dał Ducha Pocieszyciela, który serce me rozwesela.

Oglądnij filmik: https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I

Przeczytajcie opowiadanie: Marek – pocieszyciel

Dzisiaj przyszedłem do przedszkola i od razu zauważyłem, że Kasia jest smutna.

– Co się stało? – zapytałem.

– Mama wpięła mi we włosy nową spinkę w kształcie kwiatka. Chciałam, żeby zobaczyły ją

moje koleżanki. Szybko rozebrałam się w szatni i pobiegłam do sali. Zawołałam koleżanki, ale spinki już nie było. Teraz jest mi smutno. Tę spinkę dostałam od babci Marysi - opowiedziała mi Kasia. – Nie martw się – pocieszałem ją – spinka na pewno gdzieś leży. Chodź, pomogę ci jej szukać. Razem na pewno ją znajdziemy.

Szukaliśmy spinki w sali, ale nigdzie jej nie było. Zapytałem panią, czy możemy wyjść do

szatni, aby tam poszukać zguby. Pani zgodziła się. Szukaliśmy na podłodze i na ławkach. Kiedy nie mogliśmy znaleźć spinki, Kasia zaczęła płakać. Wziąłem ją za rękę i powiedziałem:

– Nie płacz, Kasiu, poszukajmy jeszcze w twoich ubraniach.

Podszedłem do kurtki Kasi, ale w kieszeniach nie było spinki. Zajrzałem do czapki i krzyknąłem: – Kasiu, tu jest twoja zguba.

Kasia ucieszyła się i powiedziała z radością: – Dziękuję ci, Marku, za to, że mnie pocieszałeś i znalazłeś moją spinkę.

 

Pytania do opowiadania

– Dlaczego Kasia była smutna?

– Kto pocieszał Kasię?

– W jaki sposób Marek pocieszał Kasię?

– Jak Kasia podziękowała Markowi?

 

Wprowadzenie

Czasem jesteśmy smutni. Smutek towarzyszy nam, gdy jesteśmy chorzy, zmęczeni, coś nam zginie lub coś nam się nie uda. Jest nam również smutno, gdy musimy rozstać się z kimś, kogo lubimy. W takich chwilach nasi przyjaciele pocieszają nas. Jezus też miał przyjaciół, którymi byli Jego uczniowie. Oni cieszyli się z każdego spotkania z Jezusem. Pewnego dnia Jezus powiedział im, że musi wrócić do swego kochanego Ojca w niebie. Uczniowie zasmucili się, ponieważ było im dobrze z Jezusem. Posłuchajmy, w jaki sposób Jezus pocieszał swoich przyjaciół.

Czytanie Pisma Świętego

„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze (…). Nie zostawię was sierotami: Przyjdę do was. Jeszcze chwila, a świat nie będzie już Mnie oglądał. Ale wy Mnie widzicie, ponieważ Ja żyję i wy żyć będziecie (…).A Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem”.

 

Pytania do tekstu biblijnego

– Kogo obiecał zesłać Jezus swoim uczniom?

– W czym będzie pomagał Duch Święty uczniom Jezusa?

 

Zesłanie Ducha Świętego – fragment biblijny

Uczniowie Jezusa oczekiwali na spełnienie Jego obietnicy. Posłuchajmy, co wydarzyło się pewnego dnia.

„Kiedy (…) znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. Nagle dał się słyszećz nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym”.

Pytania do tekstu biblijnego

– Co wydarzyło się, gdy uczniowie przebywali razem?

– Co zobaczyli uczniowie ponad swoimi głowami?

– Kto ich napełnił swoją obecnością?

Wykonaj polecenia z podręcznika.

 

6.05 Środa

Maryja Matką i Królową Polski

 

Wprowadzenie

Maryja jest naszą najlepszą Matką. Troszczy się o każdego z nas. O wszystkich naszych problemach mówi Jezusowi i prosi, by On nam pomagał. Maryja zawsze wspierała Jezusa. Gdy Jezus umierał na krzyżu, nie było przy Nim tych, którym przywrócił zdrowie, którym wyświadczał dobro. Uciekli równieżJego uczniowie. Została tylko Maryja oraz najmłodszy z uczniów – Jan. Jezus, widząc swoją Matkę

i ukochanego ucznia – Jana, w słowach „Oto Matka Twoja” wskazał Janowi, że Maryja będzie matką wszystkich ludzi. W naszej ojczyźnie jest wiele miejsc, w których w szczególny sposób wraz z Maryją oddajemy cześćdobremu Bogu. W Polsce najbardziej znane są: Jasna Góra, Licheń, Gietrzwałd, Limanowa i Święta Lipka, gdzie znajdują się Jej obrazy lub figury.

Zdjęcia tych sanktuariów można pokazać dziecku w internecie.

 

Wyjaśnienie pojęć

Sanktuarium – miejsca lub kościoły, w których ludzie modlą się wraz z Maryją przy Jej obrazie lub figurze, nazywamy sanktuariami.

Klasztor – miejsce, w którym żyją i modlą się zakonnicy albo zakonnice.

Wiemy, że stolicą Polski jest Warszawa. Wcześniej natomiast był nią Kraków. Jasna Góra jednak zawsze była miejscem, gdzie Polacy spotykali się ze swoją Matką. Tam czuli się wolni, nawet wtedy, gdy Polska była w niewoli.

Prezentacja ilustracji Matki Bożej Częstochowskiejhttps://teologiapolityczna.pl/ks-janusz-pasierb-matka-boska-czestochowska-w-kulcie-i-kulturze-polskiej

Popatrzmy na obraz Matki Bożej Częstochowskiej.

– Co charakterystycznego dostrzegamy na twarzy Maryi?

– Co mogą oznaczać te rysy?

– Skąd się wzięły te rany na twarzy Maryi?

 

Opowiadanie: Jasna Góra

– Babciu, dlaczego na obrazie Maryi są takie rysy? – zapytałam.

– Posłuchaj Kasiu – powiedziała babcia. – To długa, ale piękna historia. Kiedyś do klasztoru włamali się źli ludzie i ukradli obraz. Włożyli go na wóz i chcieli uciec. Przerazili się, gdy konie nie mogły ruszyć z miejsca. Ze złości pocięli szablą obraz z wizerunkiem Maryi i wyrzucili. Bardzo zniszczony obraz wrócił do klasztoru. Król Polski zajął się jego odnowieniem. Zadanie to powierzył znakomitym malarzom. Ci jednak w żaden sposób nie mogli zamalować rys spowodowanych cięciem szabli. I tak nawet dzisiaj możemy je oglądać. – Kasiu – powiedziała babcia. – Popatrz jeszcze raz na twarz Maryi, na jej oczy. Ma oczy jak najlepsza mama. Patrzy z zatroskaniem na wszystkich ludzi, a szczególnie na tych, którzy sięmodlą razem z Nią. Polacy bardzo polubili tę twarz Maryi. Wiedzieli, że zawsze mogą Jej powiedziećo swoich kłopotach i zmartwieniach. Do Niej zwracali się również wtedy, gdy na nasz kraj napadli wrogowie – Szwedzi. Napastnicy bardzo szybko zdobyli Warszawę, Poznań, Kraków i dotarli do Jasnej Góry. Było to już ostatnie ważne miejsce do zdobycia. Pod murami Jasnej Góry stanęło do ataku kilka tysięcy wojsk szwedzkich. Na szczycie natomiast tylko niewielu polskich żołnierzy i zakonników. Walka trwała cztery dni i skończyła się zwycięstwem rycerzy Maryi. Cudowna obrona Jasnej Góry zmobilizowała Polaków do walki i atak szwedzki zostałodepchnięty. Polska cieszyła się wolnością, a król ogłosił Maryję Królową Polski, dziękował za odniesione zwycięstwo i złożył w imieniu narodu uroczyste ślubowanie. Coraz częściej Polacy zaczęli stawać do apelu, śpiewając o godzinie 21.00 „Maryjo Królowo Polski...”.

 

Pytania do opowiadania

– Które sanktuarium maryjne nazywamy duchową stolicą naszej Ojczyzny?

– Dlaczego na obrazie Matki Bożej Częstochowskiej są widoczne rysy?

– Dlaczego król Polski ogłosił Maryję Królową naszej Ojczyzny?

– Kto bronił Jasnej Góry przed szwedzkimi wojskami?

– W jakiej modlitwie Polacy każdego dnia jednoczą się ze swoją Matką?

Wykonaj polecenia w podręczniku.

Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=LSnpQYW_44I



Poniedziałek 4.05.2020 lekcja nr 4 według planu

Przypomnijcie sobie piosenkę z pierwszej lekcji z rozdziału 6. Posłuchajcie jej i spróbujcie zaśpiewać. Jest to nagranie 26. Nagrania dostępne są na stronie https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl

Otwórzcie książki na str. 39 i wykonajcie zadanie 9. Należy odnaleźć drogę od koloru do jedzenia i pokolorować jedzenie. Następnie powiedzcie rodzicom, jakiego koloru jest jedzenie, np. yellow banana.

 

Wtorek 5.05.2020 lekcja nr 3 według planu

Otwórzcie książki na str. 39 i wykonajcie wykonajcie zadanie 10. Na środku strony namalujcie wasze ulubione jedzenie , a następnie powiedzcie rodzicom co lubicie najbardziej: I like…. . (Ja lubię…)


Zajęcia ruchowe - 08.05.2020 

"Mały sportowiec w domu"- ćwiczenia  ruchowe dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds



RELIGIA

12.05 Wtorek

Maryja jest ze swoimi ukochanymi dziećmi – Lourdes.

Oglądnij bajkę przedstawiającą historię tego, jak Matka Bożą ukazała się Bernadecie w Lourdes. https://www.youtube.com/watch?v=31P3y5hwiGk

13.03. Środa

Maryja przychodzi upomnieć świat  – objawienia w Fatimie.

Oglądnij filmik na temat objawień Maryi w Fatimie, kiedy Matka Boża objawiła się 3 dzieciom: https://www.youtube.com/watch?v=A7wDtlgbu4M

 


Poniedziałek, 11.05.2020 lekcja nr 4 według planu – lekcja on-line

Powtórzcie słówka poznane w rozdziale 6. Rodzice pytają: Do you like (np. cakes)? – Czy lubisz (np. ciasteczka)? Odpowiadajcie Yes lub No.

Otwórzcie podręczniki na str. 40-41. Przyglądnijcie się obrazkom i sprawdźcie co dzieje się w historyjce. Następnie posłuchajcie historyjki.

 


Wtorek, 12.05.2020 lekcja nr 3 według planu

W miarę możliwości wydrukujcie kartę zadań nr 2 przypisaną wam w Microsoft Teams. Uzupełnijcie zadanie 1 i 2.


Poniedziałek 11.05.2020

- „Kogo można nazwać bohaterem?” –zastanówcie się i porozmawiajcie z rodzicami: Kogo możemy nazwać bohaterem? Jakie cechy powinien mieć bohater? Jakie czyny możemy przypisać bohaterom? Czy mieliście okazję zostać bohaterami? Poproście rodziców o przeczytanie tego tekstu http://hip.org.pl/kim-jest-bohater/.

- „Ile to waży?”- ile waży każda zabawka – karty pracy str.13. Jeśli macie w domu wagę to poćwiczcie sobie ważenie.

- „Odejmowanie” – rozwiązywanie zadań z treścią do ilustracji – karty pracy str.14.

- „Statek piracki”- wydrukujcie ze strony statek i wyklejcie kolorowym papierem.  http://www.kolorowanki.ugu.pl/category/kolorowanki-statki-i-lodzie/

 


Wtorek 12.05.2020

-„Samo się...”- posłuchajcie opowiadania: https://drive.google.com/open?id=1E3E9Os2EvpFGiDiuyfh6ulVS2icd29_i

- Po wysłuchaniu, odpowiedzcie na pytania: Jak zachowywało się Samosię w domu? W jaki sposób rodzice chcieli się pozbyć Samosię z domu? Co mogła czuć bohaterka utworu, której nic nie wychodziło? Czy pomagacie swoim rodzicom w domowych czynnościach? Jakich? Jak to wam wychodzi?

 

- Co nie pasuje? – wykonanie ćwiczenia na karcie pracy str. 15

 


Środa 13.05.2020

- „Narodziny motyla” – oglądnijcie filmik https://youtu.be/zNeizTuJCgg

- Łąka pełna życia” – karty pracy str. 16

- Możecie zrobić pracę plastyczną na podstawie filmiku https://youtu.be/q85x875FfGc.


Czwartek 14.05.2020


- „Fotogaleria łąkowa” – oglądanie zdjęć oraz wykonanie zadania na karcie pracy.


- „Litera J” – poznanie drukowanej i pisanej litery „J”- karty pracy str. 18-19 oraz str. 68. Proszę poćwiczyć pisanie w zeszycie w linie. Można wydrukować ze strony http://bystredziecko.pl/j-nauka-pisania-dla-dzieci/.


- Posłuchajcie opowiadania „Jak wróbelek Elemelek w szkole uczył się literek” https://www.youtube.com/watch?v=etuhu_VRPrE

Odpowiedzcie na pytania: 1. Gdzie chciał pójść wróbelek Elemelek? 2. Czego uczyły się ptaki w leśnej szkole? 3. Jakim ptakiem był pan dyrektor? 4. Co miały przynieść ptaki do szkoły, aby napisać sprawdzian? 5. Dlaczego wróbelek Elemelek nie nauczył się na sprawdzian? 6. Wymień ptaki jakie znalazły się w tekście.


Piątek 15.05.2020


- „Na łące”- posłuchajcie wiersza


Jest jasno i błękitnie
a wokół łąka kwitnie,
po łące sobie hasam
i trawę mam do pasa!
 Na łące  rosną babki
i mięta i bławatki,
powoje i podbiały,
i inne dyrdymały!
Tu motyl, a tam dzwonek,
stokrotka i skowronek,
wśród trawy pachnie ziółko,
a ja powtarzam w kółko:
Jest jasno i błękitnie,
a wokół łąka kwitnie,
po łące sobie hasam
i trawę mam do pasa!

Po wysłuchaniu wiersza wymieńcie nazwy roślin łąkowych, które pojawiają się w utworze oraz nazwy zwierząt.


- „Geometryczne kwiatki” – kolorujemy kwiaty według wzoru i ćwiczymy odejmowanie – karty pracy str. 20


- Poćwiczcie czytanie – karty pracy str. 71 (pierwszy tekst).

15.05.2020r. Zajęcia ruchowe -  Ćwiczenia na wzmocnienie rąk: https://www.youtube.com/watch?v=FhGvyW-jUbE



Język angielski

poniedziałek, 18.05.2020 lekcja nr 4 według planu

Powtórzcie nazwy kolorów i produktów spożywczych z rozdziału 6, a także przypomnijcie sobie jakie jeszcze słówka określające jedzenie znacie. Policzcie razem z rodzicami do 6 w j. angielskim.

Otwórzcie podręczniki do j. angielskiego na str. 47 i wykonajcie zadanie 6. Pokolorujcie obrazki, a następnie powiedzcie co one przedstawiają i w jakim są kolorze.

Otwórzcie książki na str. 56, przejdźcie przez labirynt, policzcie i wpiszcie odpowiednią liczbę.

 

Wtorek , 19.05. 2020 lekcja nr 3 według planu

Dzieci w miarę możliwości i w ilości według uznania mogą wykonywać ćwiczenia na stronie internetowej :

https://learningapps.org/index.php?category=3&subcategory=3358&s=

lub

https://www.eslgamesplus.com/fun-games/

 


Poniedziałek 18.05.2020

- „Co w trawie piszczy?” – przeczytajcie tekst https://drive.google.com/open?id=1Gj34Y9zkF6sJTx2b5wERxc65e9F7K0wp

Porozmawiajcie o zwierzętach, które Kajtek spotkał na łące i o zasadach postępowania wobec łąkowej przyrody np. Szanujemy mieszkania zwierząt. Zwierzęta podziwiamy, oglądamy – nie łapiemy ich dla zabawy. Obserwujemy zwierzęta w ich naturalnym środowisku.

- „Spotkanie z pszczołą” – oglądnijcie film „Jak pszczoły robią miód?” https://youtu.be/aO67AbeIOAk i wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy str. 21

- Możecie nauczyćsię śpiewać piosenkę „Łąka”https://youtu.be/Qv8aRZbqTgw i słowa

  1. Łąka to owadów królestwo, jest tu zielono, niebiesko
    i złociście, i tęczowo, jednym słowem – kolorowo.

Ref. Są motyle fruwające, są i mrówki biegające,
jest też żuk bardzo powolny i skaczący konik polny.

  1. Kwiat się mieni w świetle słońca, pszczółka też lata bzycząca,
    obok ważka przelatuje, złotym latem się raduje.

Ref. Są motyle fruwające, są i mrówki biegające…

 

Wtorek 19.05.2020

- Zabawy matematyczne – karty pracy str.22, wydrukujcie kartę pracy i połączcie kropki zgodnie z numerami https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-edukacyjne/polacz-punkty/polacz-punkty-kolorowanka-1/

- Poćwiczcie odejmowanie https://szaloneliczby.pl/odejmowanie-w-zakresie-10/

- Praca plastyczna „Łąka” – https://drukowanka.pl/kolorowanka/kwiaty-na-lace/

 

Środa 20.05.2020

-„Instrumenty muzyczne” – oglądnijcie film https://youtu.be/jMTrWCC24mg i wykonajcie zadanie - karta pracy str. 23

- Poćwiczcie czytanie – karty pracy str. 71 (drugi tekst).

 



Religia 

 

 

Klasa 0a

19.05 Wtorek

Maj – miesiąc Maryi.

Przebieg katechezy wg prezentacji:

https://view.genial.ly/5eaffb347792df0d45fea6a5/presentation-maj-miesiac-maryi

20.05 Środa

Maryja najtroskliwszą Matką

  1. Wprowadzenie

Poszukajmy zdjęcia całej rodziny i odpowiedz na pytania:

- Z jakich osób składa się rodzina?

Bardzo ważną rolę w każdej rodzinie pełni mama. Dziecko jest bar­dzo z nią związane. Ona pokazuje piękny świat, uczy rozmawiać z Bogiem, kochać innych ludzi.

  • Co dzisiaj dla was zrobiła mama?
  • Jakie czynności każdego dnia wykonuje mama?
  • O co troszczy się mama?

Mama w rodzinie spełnia bardzo ważną rolę. Wszystko, co czyni - czyni z miłości.

 

  1. Oprócz mamy tej tu na ziemi, mamy jeszcze jedną, która jest w niebie. Jest nią Matka Boża. To Ona jest blisko Pana Boga, dlatego powierzamy Jej wiele spraw. Rozumie wszystkie nasze sprawy, tak jak rozumie nas nasza mama - tu na ziemi.

Matka Boża jest zarówno Matką Pana Jezusa jak i naszą. Jest Mamą wszystkich ludzi. Jej postać bardzo często przedstawiana jest  np. na obrazach, w rzeźbach, figurach.

Zobacz obrazy Maryi: Zwiastowanie Maryi: https://www.google.com/search?q=Zwiastowanie+MAryi&tbm=isch&sxsrf=ALeKk02PxWYRgfPDhGIVuT_VYCcKfpKwAQ:1589445410003&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwi7-7XI-bLpAhXmx6YKHV5aDqMQ_AUICigB&biw=1366&bih=657&dpr=1#imgrc=OUSYI5Hr1nrn9M

Anioł, którego widzicie na obrazie przyszedł do Maryi i powitał Ją słowami. - Jakie to były słowa?

„Bądź pozdrowiona pełna, łaski Pan z Tobą. «Nie bój się, Maryjo, znalazłaś bowiem łaskę u Boga. Oto poczniesz i porodzisz Syna, któremu nadasz imię Jezus.”

Po tym pozdrowieniu anioł powiedział Maryi, że urodzi Syna, któremu da imię Jezus. Maryja zgodziła się być Matką Syna Bożego - Jezusa.

Mówimy także, że Maryja jest  naszą Matką.

- Dlaczego możemy Ją tak nazywać?

Kiedy Pan Jezus umierał na krzyżu, była przy nim Jego Matka Maryja, a także był  uczeń Jan. Na chwilę przed śmiercią Pan Jezus zwrócił się do Maryi słowami:

„(...) <Niewiasto oto Syn Twój”. Następnie rzekł do ucznia: <Oto Matka twoja> (...)” (J 19,26b-27).

W ten sposób Pan Jezus oddał Maryję za Matkę nie tylko Janowi, ale także każdemu z nas.

Zobacz obraz Maryja pod krzyżem:

https://www.google.com/search?q=Maryja+pod+krzy%C5%BCem&tbm=isch&ved=2ahUKEwiv4pjJ-bLpAhVSiRoKHTZmDlcQ2-cCegQIABAA&oq=Maryja+pod+krzy%C5%BCem&gs_lcp=CgNpbWcQAzICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAA6BAgjECc6BAgAEEM6BwgAEIMBEEM6BQgAEIMBUKWMA1jboANg1KQDaABwAHgBgAGtAogBpBWSAQgwLjE2LjEuMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1n&sclient=img&ei=IwO9Xu_EJdKSarbMubgF&bih=657&biw=1366#imgrc=6CXVQ_ntmJNdGM

 

  1. Posłuchaj piosenki: Matka Boska – Małe aniołki i Litania loretańska dla dzieci. https://bajkakrotoszyn.pl/w-maju-wielbimy-maryje/

 


Czwartek 21.05.2020

- „Hałas czy muzyka” – zastanówcie się: Kiedy muzyka łączy, a kiedy dzieli?

- „Literka H” – poznanie zapisu drukowanej i pisanej litery. Dzielenie wyrazów na sylaby i głoski. Czytanie wyrazów z poznaną literą – karty pracy str. 24 – 25.

- Wyrazy z literą „H” https://youtu.be/ZYseoOcd6m8

- Poćwiczcie pisanie w zeszycie w linie, w kartach pracy str. 68 oraz na karcie ze strony  http://bystredziecko.pl/h-nauka-pisania-dla-dzieci/

 

Piątek 22.05.2020

- „Kosmici” – łączenie w pary identycznych postaci na karcie pracy str. 26

- Poćwiczcie pisanie cyfr – karty pracy str. 70

-Poćwiczcie czytanie – karty pracy str. 72 (pierwszy tekst).

Zajęcia ruchowe - Zabawy ruchowe z muzyką - nauka tańca dla dzieci "Gumi miś" https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4
 



RELIGIA 

26.05 Wtorek

Moi rodzice są wspaniali, bo miłość Bożą w serce me wlali.

  1. Przeczytaj opowiadanie „Rodzice”

– Wiesz babciu, zastanawia mnie, dlaczego nasi rodzice są przy nas tacy duzi. Dlaczego mój

tata jest taki wysoki i potężny. Zawsze, gdy gramy w warcaby, musi uklęknąć. Gdy zaś tuli

mnie do snu, musi się zwijać w kłębek.

– Kasiu, tata musi być duży, byśmy przy nim czuli się bezpiecznie. Zresztą powiedz mi,

gdyby nie był taki duży, to na kogo patrzylibyśmy, zadzierając w górę głowę?

– Dobrze babciu, zgadzam się z Tobą, ale nie rozumiem, czemu ma takie duże i silne ręce?

Mama ma mniejsze, a potrafi nimi zrobić o wiele więcej rzeczy.

– To prawda, olbrzymim rękom taty trudniej zawiązać ci kokardę, zapiąć lub odpiąć guzik,

zapleść warkocz albo wyjąć drzazgę z palca, ale za to są wystarczająco duże, by wszystko naprawić, podnieść cię do góry i pomieścić to, co może znaleźć w twojej kieszeni, a jednocześnie wystarczająco małe, by pogłaskać cię po głowie.

– Masz rację babciu, coraz lepiej rozumiem, czemu nasi rodzice są tak inni niż my.

– A zauważyłaś, że mamusie, mimo że mają jedną parę oczu, to zachowują się tak, jakby

miały trzy pary? Jedna para, którą widzą wszystko przez zamknięte drzwi, zamiast pytać: „Dzieci, co tam wyprawiacie?”. Drugą parę ma z tyłu głowy i widzi to, czego nie powinna oglądać, ale o czym koniecznie musi wiedzieć. I jeszcze jedną parę, gdy po kryjomu przesyła nam spojrzenie, kiedy wpadniemy w kłopoty: „Rozumiem to i kocham cię”.

– Babciu, dobry Bóg dał nam wspaniałych rodziców. Tata ma silny i budzący zaufanie głos.

Jego oczy, które wszystko widzą, pozostają spokojne i wyrozumiałe. Mama zaś umie pocałowaćw taki sposób, że jej pocałunek leczy wszystko – od bolącej nogi aż po złamane serce...

– Tak Kasiu, masz wspaniałych rodziców. Powinnaś im bardziej okazywać miłość. Jak myślisz,co możesz zrobić, żeby poczuli, że ich kochasz i że są dla Ciebie bardzo ważni?

  1. Wykonaj dla rodziców laurkę.
  2. Wykonaj zadania w podręczniku.
  3. Zobacz filmik: https://www.youtube.com/watch?v=-4dlM9nelnI

 

27.05 Środa

Jezu, bardzo Cię prosimy, pomóż zmieniać nasze czyny.

 

  1. Przeczytaj opowiadanie:

Prośba Jezusa

Ponad 300 lat temu żyła we Francji mała Małgosia. Od najmłodszych lat bardzo kochała Jezusa. Często z Nim rozmawiała. Podziwiała siostry zakonne, które spotykała. Widywała je modlące się w kościele i pomagające innym ludziom. Gdy miała 4 lata, obiecała należeć do Jezusa tak jak one. Gdy dorastała, miłość do Jezusa wypełniała całe jej serce. Tak jak obiecała, została siostrą zakonną. Najważniejszym wydarzeniem w jej życiu było spotkanie z Jezusem, podczas którego Jezus ukazał jej swoje Serce jaśniejące jak słońce. Mówił, że jest ono pełne miłości do wszystkich ludzi, nawet wtedy, gdy o Nim zapominają. Jezus prosił Małgorzatę, aby przez modlitwę i dobre czyny przypominała ludziom o przepełnionym miłością do nas Sercu Jezusa. Od tej chwili Małgosia jeszcze więcej się modliła, opiekowała się chorymi, obdarzała miłością

wszystkich, którzy zwracali się do niej o pomoc. Starała się, aby jej serce było podobnedo serca Jezusa.

  1. Pytania do tekstu

– Jak miała na imię dziewczynka, która od najmłodszych lat kochała Jezusa?

– Kim została Małgosia, gdy dorosła?

– Kto był najważniejszy w życiu Małgosi?

– Co robiła Małgosia, aby jej serce stało się podobne do Serca Jezusa?

Jezus stał się dla Małgosi najważniejszym nauczycielem, kochała Go i starała się naśladować Jego czyny. Małgosia pamiętała, że Jezus, kiedy żył na ziemi, nauczał, pocieszał strapionych, uzdrawiałchorych. Przeczytamy o tym w Piśmie Świętym, ale najpierw wyjaśnimy trudne słowa.

  1. Czytanie Pisma Świętego

Posłuchajmy, co Jezus czynił podczas swojego życia na ziemi.

„I obchodził Jezus całą Galileę, nauczając w tamtejszych synagogach, głosząc Ewangelięo królestwie i lecząc wszelkie choroby i wszelkie słabości wśród ludu. A wieść o Nim rozeszła się po całej Syrii. Przynoszono więc do Niego wszystkich cierpiących, których dręczyły rozmaite choroby i dolegliwości, (...) a On ich uzdrawiał”.

  1. Pytania do tekstu biblijnego

– Co Jezus robił, wędrując po ziemi? (nauczał, głosił Ewangelię, leczył, pomagał)

– O czym nauczał Jezus?

– Jak zachowywali się ludzie słuchający Jezusa?

– Co Jezus czynił, gdy przynoszono do Niego chorych i cierpiących?

– Jakie choroby leczył Jezus?

Jezus prosił siostrę Małgorzatę, aby naśladowała Jego dobroć i miłość do ludzi. Jezus prosi o to równieżkażdego z nas. Chce, abyśmy stawali się coraz lepsi, i pragnie nam w tym pomóc. Zastanówmy się, w jaki sposób możemy naśladować Jezusa.

  1. Wybór postanowienia

My również podobnie jak siostra Małgorzata możemy odpowiedzieć na prośbę Jezusa, by kochaćGo i stawać się coraz lepszymi. W tym celu podejmijmy jedno postanowienie.

Przykłady postanowień:

– Będę się więcej modlił.

– Będę unikał kłótni.

– Będę sprzątał swój pokój.

– Nie będę używał brzydkich słów.

  1. Posłuchaj i zaśpiewać piosenke Sercem kocham Jezusa https://www.youtube.com/watch?v=vhiu1I5a_0E

 


Poniedziałek 25.05.2020

 

- Porównywanie ilości wody w butelkach  i w wazonach – karty pracy str. 27

- „O czym strumyk śpiewa?” – posłuchajcie opowiadania: https://drive.google.com/open?id=1p6VEP55uFnLnM3RnuAcIQLQ_gJOclYxh i odpowiedzcie na pytania: Dlaczego każde zwierzątko słyszało inną piosenkę? Dla kogo śpiewał strumyk?

- „Obrazy malowane muzyką” – posłuchajcie utworu F. Chopina i spróbujcie namalować farbami obraz do tej muzyki  https://youtu.be/Rh1eYU0VBnA

Przypominam, że we wtorek obchodzimy Dzień Mamy. Zróbcie piękne laurki i złóżcie życzenia swoim mamusiom.

 

Wtorek 26.05.2020

- „Muzykalna buzia” – zabawa logopedyczna. Trzeba wydawać dźwięki buzią nic przy tym nie mówiąc:

- parskanie wargami – motocykl lub samochód

- kląskanie językiem – konik

- całuski

- „strzelanie” wargami

- otwieranie butelki

- naciskanie palcami nadętych policzków – pękające baloniki.

- „Trąba” – posłuchajcie wierszahttps://youtu.be/sDTdjRk7bRY, od 14:13 minuty do 15:51 i odpowiedzcie na pytania: Jakie instrumenty grały w orkiestrze? Co zrobił fortepian? Co się stało ze skrzypcami? Gdzie i po co pobiegł bęben?

- Karty pracy – str.28 i 29

 

Środa 27.05.2020

- „Ulica ma cztery rogi” posłuchajcie opowiadania: https://drive.google.com/open?id=15uSzVj-a7fuISqUWG7Q6zAi0iBt2E5MR i zastanówcie się jak ocenimy postępowanie bohaterów.

Negatywne zachowanie: słoń zjadł ciastko słomianej lali.

Pozytywne zachowanie: słoń przyznał się do zjedzenia ciastka, czuł skruchę (wstydził się, popłakał się z żalu), lala wybaczyła słoniowi, okazała zrozumienie, ostatecznie zwyciężyła przyjaźń.

- „Słoń w drodze po ciasteczko” praca z obrazkiem – karty pracy str. 30

 


Język angielski

Poniedziałek , 25.05.2020 lekcja nr 4 według planu- lekcja on-line

Jutro Dzień Matki. Zapoznajcie się z takimi słówkami jak: Kiss – pocałunek, hug – uścisk, flower – kwiat, gift – prezent, heart – serce, i wyrażeniami: I love you- Kocham Cię , Happy Mother’s Day – Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Mamy.

Wejdźcie na stronę https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=A014gTIAeng&feature=emb_title , posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę na dzień Matki. Powiedzcie jakie poznane wcześniej słowa i wyrażenia słyszeliście. Odtwórzcie nagranie jeszcze raz i śpiewajcie piosenkę.

Następnie wejdźcie na stronę https://www.youtube.com/watch?v=ug1pI-Ephns , posłuchajcie piosenki, w której pojawia się wyrażenie „I love you”, poćwiczcie je.

Nauczcie się krótkiej rymowanki dla mamy:

Mummy, mummy

My heart beats: one, two  and three

I love you

You love me!

 


Wtorek, 26.05.2020 lekcja nr 3 według planu

Na tej stronie internetowej są propozycje kartek dla Mam z okazji Dnia Matki, dzieci mogą sobie wybrać, można wydrukować i pokolorować. Można również samodzielnie przygotować laurkę dla mamy.

https://www.clipart.email/clipart/i-love-you-daughter-coloring-pages-134149.html

 


Czwartek 28.05.2020

- „Wyspa literki M” – na kartce narysujcie wyspę, a na tej wyspie narysujcie rzeczy i zwierzęta, ale tylko takie, które zaczynają się na literkę „M”.

- Utrwalenie liter – karty pracy str. 31

- „Kłamstwo” – na podstawie tekstów czytanych przez nauczyciela szukanie odpowiedzi na pytania: Czy można kłamać? Czy kłamaniem można kogoś zranić?

- „Na wyspie prawdy” – zabawa słowna metodą niedokończonych zdań.Nauczyciel zaczyna zdanie, a dzieci kończą. Na wyspie prawdy, gdy ktoś zgubi czyjąś rzecz… Na wyspie prawdy, gdy ktoś znajdzie

piękny zegarek należący do kogoś innego… Na wyspie prawdy, gdy ktoś niechcący stłucze czyjś kubeczek…

Piątek 29.05.2020

- „Wazony” – ćwiczenia sprawności manualnej.  Narysujcie na kartce wazon i ozdóbcie według własnego pomysłu.

- Klasyfikowanie figur – karty pracy str. 32-33

- „Geometryczne królestwo” – praca plastyczna. Wytnijcie figury geometryczne z kolorowego papieru  i stwórzcie własną kompozycję przyklejając figury na kartce.

 

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg